Gyártók Történetének legnagyobb modelloffenzívájára összpontosít a VW

Történetének legnagyobb modelloffenzívájára összpontosít a VW

autopro.hu/Sz.K. | 2017.08.03 11:06

Történetének legnagyobb modelloffenzívájára összpontosít a VW

Átfogóan megújul a teljes modell kínálat és a kulcsfontosságú piaci szegmensekben tovább bővül 2020-ig, amikor elindul a márka innovatív elektromos autóinak offenzívája- olvasható a Volkswagen 2017 első félévét értékelő jelentésében.

Hirdetés

Folytatva kedvező évkezdetét, a második negyedév során is sikeresnek bizonyult a Volkswagen márka üzleti tevékenysége, s 2017 első félévére egyaránt növekvő forgalmat és eredményt könyvelhetett el.

Értékesítési forgalma június végéig – a márka és a vállalatcsoport közötti elhatárolásra az év eleje óta érvényes, új szabályok szerint – az előző év azonos időszakához viszonyítva mintegy 8 százalékkal 39,9 milliárd euróra bővült. A működési eredmény ugyanezen a bázison megduplázódva, 1,8 milliárd euróra emelkedett az első félév során. Első hat havi pozitív teljesítménye ismeretében a Volkswagen megerősítette a teljes évre kiadott nyereség-előrejelzését. A márka vezetősége szerint a forgalomarányos működési nyereség a 2,5 - 3,5 százalék közötti tartomány felső részében alakul.

– Jó úton halad a Volkswagen márka. Autóink világszerte keresettek, stratégiai átalakulásunk pedig kedvező hatást gyakorol az operatív üzletmenetre – emelte ki Herbert Diess, a márka igazgatótanácsának elnöke. – Sikerrel léptünk vállalatunk fejlődésének új szakaszába. Célunk, hogy a Volkswagen teljes mértékben felkészülten tekinthessen a jövőbe, hogy a holnap autózásában is vezető szerepet tölthessen be.

A Volkswagen – a korábbiakhoz hasonlóan komoly kihívást jelentő körülmények között is – jól teljesített a piacokon 2017 első féléve során, s értékesítésének növekedése tovább gyorsult az utóbbi időszakban. Átlag feletti növekedést sikerült elérni egyebek mellett az Amerikai Egyesült Államokban (plusz 8,2 százalék), ahol a Volkswagen márka növelni tudta piaci részesedését, valamint Dél-Amerikában (plusz 12,2 százalék) és Oroszországban (plusz 17,9 százalék). A legfontosabb piacon, Kínában 0,2 százalékos bővülést sikerült elérni.

A jól érzékelhető piaci sikerek az első félév forgalmának pozitív alakulásához is nagyban hozzájárultak. Az értékesítési volumen, a modellek szerinti összetétel és az árrések egyaránt kedvezően befolyásolták a működési eredményt, amelynek emelkedése a tovább javuló költséghelyzetre is visszavezethető.

Az év további részére a márka vezetősége az első félév kedvező üzletmenetének folytatódására számít, amelynek keretében a teljes 2017-es év forgalma mintegy 10 százalékkal bővülhet az előző évhez viszonyítva. A forgalomarányos működési nyereséget a 2,5 - 3,5 százalékos tartomány felső részébe várják, emellett a Volkswagen továbbra is tartja a forgalomarányos nyereségére vonatkozó, 2020-ig legalább négy, míg 2025-ig hat százalékot előirányzó közép- és hosszútávú célkitűzéseit.

– Lépésről-lépésre kívánjuk javítani a Volkswagen márka pénzügyi versenyképességét az elkövetkező évek során, amelyhez a jövőre vonatkozó megállapodás éppúgy hozzájárul, mint TRANSFORM 2025+ stratégiánk következetes végrehajtása – mondta Arno Antlitz, a vállalat pénzügyi igazgatója.

Stratégiailag a versenyképesség további fokozása és az egyes régiókban tervezett átalakítás folytatása mellett mindenekelőtt a vállalat történetének legnagyobb modelloffenzívája áll az év hátralévő részében a középpontban. Ennek súlypontját továbbra is egyértelműen az erőteljes növekedés és nyereségesség jellemezte SUV-szegmens képezi, ahol a Volkswagen jelentősen bővíteni kívánja kínálatát. A teljes kínálat is átfogóan megújul és a kulcsfontosságú piaci szegmensekben tovább bővül 2020-ig, amikor a márka innovatív elektromos modelljeinek offenzívája indul.

„Új, vonzó és érzelmekben gazdag járművekkel szeretnénk növelni piaci részesedésünket, tovább fokozni versenyképességünket. Ki kívánjuk használni a vállalatunk minden részében és kint a piacokon egyaránt érzékelhető lendületet, hogy egyaránt gyorsítsuk márkánk átalakítását és operatív üzleti tevékenységünket. Ismét offenzívába lendül a Volkswagen márka” – foglalta össze Herbert Diess.

Kiemelt Partnereink