Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Számos újítással készül az idei szezonra a BME Formula Racing Team
2024.04.25 16:20Ellentmondásosak a számok az abroncs-értékesítésben Európában
2024.04.25 15:23Rekordot döntött a Toyota
2024.04.25 13:23Hússzorosára nő a hazai ipar energiatárolói kapacitása
2024.04.25 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Tízfokozatú váltóra gyúr a Toyota
A japánok 2021-ig hajtásláncaik hatvan százalékát megújítanák – hamarosan új hagyományos és alternatív meghajtások és szintén új váltók érkeznek.
Igazi fejlesztési offenzívával reagál a Toyota az egyre szigorodó fogyasztási és emissziós szabályokra: öt éven belül, 2021-ig a jelenlegi hajtásláncaik jókora részét újítaná meg. Az újonnan meghirdetett TNGA fejlesztési struktúra komoly irányváltás lehet, az autoblog.com például a Mazda Skyactiv technológiájával azonos nagyságrendű változást sejt a bejelentés mögött.
A japánok egyaránt megreformálják jelenlegi hibrid és hagyományos rendszereiket, többek között érkezik két új, egy nyolc-, illetve egy tízsebességes váltó is. Egy új, szívó, 2,5 literes négyhengeres egység csak egyike lesz a jövőben bemutatni tervezett 9 motor tucatnyinál is több variánsának.
Aki a jövőben közelebbről is meg szeretne ismerkedni a Toyota tízfokozatú váltójával, jobb, ha barátkozni kezd a Lexusokkal – a hírek szerint az új alkatrész elsősorban a japánok prémiummárkájának hátsókerék hajtású változataiban kap nagy szerepet. A Toyota leendő ügyfelei persze jó eséllyel a Lexuson kívül is találkoznak majd az újításokkal, hiszen a modellpaletta 60 százaléka részesül az fejlesztésekből.
A kutatási-fejlesztési tevékenység masszív felgyorsítása jól illeszkedik a gyártók által meghirdetett, környezetbarát technológiákat előnyben részesítő iránnyal.