Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Már dolgoznak a szegedi BYD-gyár építkezésén
2024.04.23 10:21Nőtt a légi áruszállítás mennyisége és díja
2024.04.23 09:20Ezért van mindig dugó az M0-áson
2024.04.23 08:18Autonóm teherautót tesztel valódi forgalomban az MAN
2024.04.23 07:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Suzukiban erős a Kaloplasztik
Gumi- és műanyag-feldogozás a profilja a 45 éves múltú kalocsai Kaloplasztiknak, a Suzuki A-kategóriás beszállítója az iparági válság miatt most éppen nehéz időket él.
A Kaloplasztik forgalmának 85 százaléka kötődik a járműgyártáshoz, a Magyar Suzukinak 1992-es megalakulása óta beszállítója a Kaloplasztik, s kétharmados aránnyal az esztergomi autógyár legnagyobb megrendelő. Ezen kívül szállítanak még az Opel különböző gyárainak műanyag- és gumialkatrészeket, valamint közvetve a Fordnak és a Mercedesnek is.
A leglényegesebb termékek a Suzuki személyautók külső, belső burkolatai, szellőző rácsok, spoilerek, rádiókeretek, sárvédő, küszöblécek. A 2009 őszi állapot szerint a Spash, az SX4 és a Swift modellekhez gyártanak alkatrészeket. Nyirádi János ügyvezető igazgató büszkén nyilatkozza az autopro.hu-nak, hogy többször kapták meg a Suzukitól az Év beszállítója címet.
Négynapos munkahétben dolgoznak a Kaloplasztiknál. |
A jelennel illetve a közeli jövővel kapcsolatban már nem olyan optimista Nyirádi úr, a Suzuki termelésének 40 százalékos csökkenését megérezte a Kaloplasztik. Korábban még 300 ezres darabszám volt a terv az esztergomi gyárban, a 2009-et azonban valószínűleg 200 ezer darab alatt zárják – véli az ügyvezető. Ezzel együtt előre néznek Kalocsán, a cég első emberét meghívták a kecskeméti Mercedes gyár októberi ünnepélyes alapkőletételére. Nyirádi János el is fogadta az invitálást…
„Az, hogy a csökkentett munkahét mellett törtünk lándzsát, azzal magyarázható, hogy egyrészt ezt tartjuk igazságosabbnak, másrészt így meg tudjuk tartani azokat a gyakorlott, és az autóipari termékek gyártásában már rutinnal rendelkező munkavállalóinkat, akikre szükség lesz akkor is, ha ez a válság lezajlik, és a gazdaság újból a normál kerékvágásba fog kerülni. A döntésnek örülni nem örült senki, de a dolgozói tájékoztató alapján a döntő többség tudomásul vette és inkább ezt a kényszermegoldást választotta, mint a csoportos létszámleépítést.” Ezt a nyilatkozatot a kalohirek.hu közölte az ügyvezetőtől, még 2009 februárjában.
Minden részlet számít a Suzuki alkatrésznél. |
Persze nem úszták meg a leépítéseket sem: 250-ről 170-re csökkent a dolgozói létszám. Az év első felében, mint oly sok helyen, náluk is bevezették a négynapos munkahetet. 2008 volt a csúcsév, akkor szombaton is dolgoztak Kalocsán. „Ez még egyszer nem jön vissza” – mondja Nyirádi János. Tervezték, hogy munkahelymegtartó pályázaton indulnak, de az idő azt igazolta, jó döntés volt, hogy nem adták be. Örülnek, ha megmaradt embereknek munkát tudnak adni. A lassítást abban is érzékelik Kalocsán, hogy 2010 elejére tervezett Suzuki YP6 modell gyártási előkészítése nem olyan ütemben halad, mint a korábbiaké.
A Kaloplasztik szabványos konténerei. |
Az Év Ipari Vállalkozása A Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara 2008. decemberi ünnepi küldött közgyűlésén díjakat adományozott az arra érdemes vállalkozóknak, s három kalocsai cég is elismerésben részesült. Egyikük, a Kaloplasztik Kft. az Év Ipari Vállalkozása címet érdemelte ki „a jelentős technológiai és minőségi felkészültséget igénylő autóipari beszállítások terén felmutatott sikerükért”. |
A vállalkozás Kalocsa északi részén található, közel a vasútállomáshoz, jó közúti elérhetőséggel. Több mint tizenöt hektáros a területe és minden, ami a termeléshez szükséges – például az önálló ipari vízmű –, a kerítésen belül koncentrálódik. Több üzemcsarnok van, a legnagyobb a műanyag-feldolgozó 2200 négyzetméter, de ezen túlmenően is folyik termelés. Az országban az elsők között vezették be a minőségbiztosítási rendszert, még 1994-ben, a környezetirányításit pedig 1996-ban, amelyet az óta is folyamatosan auditálnak a független cégek.