Gyártók Stefan Knirsch: évente új hibriddel jelentkezik az Audi

Stefan Knirsch: évente új hibriddel jelentkezik az Audi

autopro.hu | 2015.05.15 09:00

Stefan Knirsch: évente új hibriddel jelentkezik az Audi

Május 11-én adta át az Audi Hungaria a kétszeresére bővített motorfejlesztő központját. A 3200 négyzetméterre duplázódott épület ünnepélyes átadásán részt vett az Audi AG motorfejlesztési területének vezetője, Stefan Knirsch is, aki egyúttal interjút adott portálunknak.

Hirdetés

Milyen jelentőséggel bír az Audi AG munkájában, fejlesztési törekvéseiben a kibővült győri központ?
A fékpadok számát 14-ről 20-ra bővítette az Audi Hungaria, ennek megfelelően nőtt a vizsgálókapacitás is. Úgy döntöttünk továbbá, növeljük a győri fejlesztői részlegünket, melynek révén a magyar motorfejlesztés szervesebb része lesz az Audi AG fejlesztési részlegének.

Oliver Hoffmann, az Audi Hungaria Motorfejlesztésének vezetője, Mustafa Ünal, az Audi Hungaria Motorfejlesztő Központjának munkatársa, Lieselore Cyrus, a Német Szövetségi Köztársaság magyarországi nagykövete, Thomas Faustmann, az Audi Hungaria ügyvetető igazgatója, Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, Borkai Zsolt, Győr város polgármestere, Varjas Attila, az Audi Hungaria Motorfejlesztő Központjának munkatársa, Stefan Knirsch, az Audi AG Motorfejlesztésének vezetője

Milyen új motorokat, motorfajtákat terveznek gyártani Győrben? Milyen irányban fejlesztenek belső égésű motorok téren?
Véleményem szerint, iránymutatóak vagyunk, legyen szó akár a TFSI vagy a TDI technológiáról. Éppen a múlt héten csütörtökön, Bécsben mutattuk be az új TFSI motorunkat egy motorgyártó szimpóziumon. Ez az erőforrás már nem a hagyományos értelemben vett downsizing, hanem mindinkább a rightsizing irányvonalat követi: a minél kisebb lökettérfogat helyett fontosabbá válik a megfelelő lökettérfogat. Ebben az esetben az 1,8 literes motor helyére egy 2 literes erőforrás lép, mely egyébként a Miller égési technológiát alkalmazza. Ennek köszönhetően kiemelkedően kedvező fogyasztási adatokkal rendelkezik. Magától értetődően ezt az erőforrást is Győrben fogják gyártani.

Az Audi szerint mi lesz a személyautók esetében az erőforrások jövője?
A bécsi szimpóziumon bemutatott motort tovább fogjuk optimalizálni. A következő öt év alatt az erőforráson belüli átalakításokkal további 10-15 százalékos energia-megtakarítást tudunk majd elérni. Egyúttal növeljük az erőforrások teljesítményét. Dolgozunk továbbá a villamosítási technológiákon: 2014-ben mutattuk be az Audi A3 e-tron változatát, nem is olyan régen pedig az Audi Q7-es e-tron verzióját hathengeres dízelmotorral, plug-in-hibrid kivitelben. Terveink szerint a jövőben évente egy új hibridmotorral jelentkezünk.

Hogy látja, meddig lehet reálisan fokozni a belső égésű motorok hatékonyságát?
Szilárd meggyőződésünk, hogy vannak további lehetőségeink és alkalmazható jövőbemutató technológiák. A kétliteres, négyhengeres motort már említtettem, valamint további intézkedésekkel, például különböző felületi bevonatokkal tovább csökkenthetjük a súrlódási veszteséget. Emellett innovatív égési eljárásokat is alkalmazhatunk a jövőben. 2020-ra 10-15 százalékkal kívánjuk csökkenteni a fogyasztást.

Vannak-e konkrét terveik a sportautók fejlesztését illetően – maradnak-e V8-asok, V10-esek a kínálatban, vagy itt is hibrid megoldások felé indulnak el?
Az attól függ, milyen irányba mutat a fejlődés. Genfben mutattuk be nemrégiben az Audi R8-as új változatát nemcsak közúti, hanem versenyautó kivitelben is. Ez egyébiránt a legnagyobb sikerű GT jármű, a jövőre nézve el tudjuk képzelni, hogy villamosítjuk ezeket az autókat. A Le Mans-i versenyen egy hathengeres dízelmotorral indultunk, ami hibrid változatban kiegészítő villamos motorral ment. Ezzel nyertük meg a versenyt.

Elképzelhető-e háromhengeres motorok megjelenése a kínálatban, s ha igen, nagyjából mikortól és milyen modellek esetén?
A közeljövőben látunk majd háromhengeres erőforrásokat az Audi modellkínálatában, elsősorban a kisebb járművek, például az Audi A1 esetén. Úgy gondoljuk, egy bizonyos teljesítményhatárig van értelme csak háromhengeres motorokat gyártani, hogyha üzemanyag takarékosságról van szó. Ennek megfelelően olyan modellekben használjuk, ahol van mód a megtakarításra.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink