Gyártók Segédrendszerekkel zsúfolt koncertterem az új Genesis

Segédrendszerekkel zsúfolt koncertterem az új Genesis

autopro.hu | 2014.03.14 13:52

Segédrendszerekkel zsúfolt koncertterem az új Genesis

A modell létrehozására négy év alatt összesen 500 milliárd koreai wont (105 milliárd forintot) fordított a Hyundai. Elsősorban az Egyesült Államok és Korea piacára tervezték. Az első generációs Genesis számos rangos autóipari díjban és elismerésben részesült Észak-Amerikában.

Hirdetés

A Genesist a Hyundai koreai gyártóüzemében készítik. Az új modellt elgurulásgátló (AVH) funkcióval is ellátták, elektronikus rögzítőféket kapott. A rendszer egészen addig nem engedi elmozdulni a járművet (példul parkolóban), amíg a vezető rá nem lép a gázpedálra – ez igen praktikus lámpánál vagy dugóban várakozva. A következő megálláskor újra aktiválódik az AVH. Az új modellen alapfelszerelés az intelligens kulcsos nyitás és a nyomógombos motorindítás.

A repülőgépek által ihletett, új head-up kijelző (HUD) egy TFT-monitor és egy tükörrendszer révén virtuális képet vetít a szélvédőre, így lehetővé teszi a vezető számára, hogy tekintetét egyáltalán ne vegye le az útról. A rendszer széles látószögű vetítőrendszere a szabályozható fényerő révén éjjel és nappal egyaránt optimális leolvashatóságot biztosít. A HUD az olyan információkat, mint a menetsebesség, az intelligens sebességtartó automata (SCC) státusza, a navigációs funkciók, a holttérfelügyelet (BSD), az ütközésre figyelmeztető rendszer (FCW), a sebességkorlátozás, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDWS) vagy az audiorendszer adatai, képes úgy megjeleníteni, mintha azok két méterrel a vezető szeme előtt lebegnének, és ennek köszönhetően vezetés közben optimálisan leolvashatók. Műszerfali kijelzője egy nagy felbontású, 7 hüvelykes TFT LCD.

A márka sajtóközleménye szerit a Genesisben alapfelszerelésként kínált Lexicon Discrete Logic 7 Surround audiorendszer koncertteremmé varázsolja a belső teret. A tizenhét hangszóróból és 12 csatornás digitális erősítőből álló, 900 W teljesítményű rendszer különösen jó hangminőséget szavatol.

A segédrendszerek és támogatási funkciók megóvják az utasokat és a forgalom egyéb résztvevőit a veszélyhelyzetektől. Ezek közé tartozik a holttérfelügyeleti rendszer, amely a mögöttes keresztirányú forgalomfigyelő rendszerrel kiegészítve még jobb eséllyel segíti elkerülni a veszélyhelyzeteket, míg a körkörös monitorrendszer négy kamera segítségével biztosít 360 fokos látómezőt és egyszerű parkolást.

A Genesis motorja egy 3,8 literes, közvetlen befecskendezéses erőforrás, mely 315 lóerőt (6000 fordulat/percnél) és 397 Nm nyomatékot (5000 fordulat/perc) nyújt. Az erőforrás egy nyolcfokozatú automatikus sebességváltóhoz csatlakozik.

Hagyományos aktív biztonsági berendezései között olyan alapáras rendszerek szerepelnek mint a menetstabilizáló elektronika (ESC), a blokkolásgátló fékberendezés (ABS), vagy az elektronikus fékerőelosztó rendszer (EBD).

A párnázott első és hátsó fejtámaszok az ostorcsapás jellegű nyaksérüléstől óvják az utasokat ráfutásos ütközés esetén. Ezen kívül összesen kilenc légzsák (fejlett, kétfázisú elülső légzsákok, vezető oldali térdlégzsák, az első, valamint a hátsó szélső ülések élébe ültetett oldallégzsákok, valamint az utastér teljes hosszát lefedő, a tetőből nyíló függönylégzsákok) védik az utasokat.

A Genesis az első olyan Hyundai modell, amelyet automatikus vészfékrendszerrel (AEB) szereltek fel. A szenzoros technológiát alkalmazó rendszer segíthet elkerülni a potenciális ütközéseket, vagy mérsékelni azok hatását. A rendszer automatikusan működésbe hozza a fékrendszert, amint azt értékeli, hogy a Hyundai Genesis nem biztonságos sebességgel közeledik egy másik járműhöz.

Parkolástámogató rendszere az első és hátsó lökhárítókba beépített nyolc ultrahangos érzékelő segítségével működik. Ezek a tolatókamerával együtt tájékoztatják a vezetőt a jármű háta mögött lévő akadályokról. Az azokhoz viszonyított távolság a műszerfali kijelzőben jelenik meg, és hangjelzés kíséri.

A jármű a forgalom egyéb résztvevőire is vigyáz: amint az autó úgy érzékeli, hogy elkerülhetetlen a gyalogossal történő ütközés, megemeli aktív motorházfedelét, hogy segítsen elnyelni az ütközés energiáját, és minimálisra csökkentse a sérülés kockázatát.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink