Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új ötletekkel készül a PEngineers a Techtogetherre
2024.04.23 16:18Új szén-dioxid-megkötő módszert tesztelését kezdi meg az OMV-Petrom
2024.04.23 15:24Achim Grewe lesz az Audi Hungaria új pénzügyi igazgatója
2024.04.23 13:22Kibővíti e-autó-komponenseinek gyártását a BMW
2024.04.23 12:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Porsche, Škoda, Seat - ők viszik a vállukon a VW-családot
A Volkswagen, Audi, Bentley márkák gyengélkedése ellenére sikeres üzleti időszakot könyvelhet el a német konszern 2016 első félévében. Bemutatjuk, ki hogyan teljesített.
A Volkswagen márka különleges tételek nélküli működési eredménye a tavalyi 1,4 milliárd euróról 0,9 milliárd euróra csökkent az első hat hónapban. A csökkenés az árfolyam változások negatív hatásainak, a kiszállítások alacsonyabb számának, illetve a károsanyag-kibocsátási botrány hatásának tudható be.
Az Audi különleges tételek nélküli működési eredménye 2,7 milliárd eurót tett ki (2015: 2,9 milliárd). A gyártó szerint az új termékek és technológiák folyamatos magas költségei, illetve a nemzetközi termelési hálózat kiépítésének költségei egyaránt negatívan befolyásolták az eredményességet. A legfontosabb pénzügyi mutatók az Audi esetében magukban foglalják a Lamborghini és a Ducati márkák számait is.
A Škoda működési eredménye 31,2 százalékkal javult, így a tavalyi 522 millió euró után 2016. első félévében elérte a 685 millió eurót. Ez az eredmény leginkább a kiszállítások bővülésének, a sikers modellmixnek és az optimalizált termelési költségeknek köszönhető.
A Seat márka az év első hat hónapjában 40 millió euróval 93 millió euróra emelte működési eredményét. A kiszállítások visszaesését és az árfolyam változásainak negatív hatásait a márkánál a költségek csökkentésével és a modellmix további javításával sikerült ellensúlyozni.
A Bentley elsősorban a megváltozott piaci környezet és az árfolyam változások negatív hatásai miatt 75 millió eurós visszaesést könyvelt el, működési eredménye az év első hat hónapjában -22 millió euróra adódott.
A Porsche 7,7 százalékkal tovább javította működési eredményét, amely elérte az 1,8 milliárd eurót, köszönhetően az évről évre növekvő kiszállításoknak és a kedvező árfolyamoknak. A kereslet leginkább a Boxster, Cayman, 911 és Macan modellek iránt növekedett.
A Volkswagen Haszonjárművek termékpalettájáról a Caddy és a Multivan/Transporter modellek voltak a leginkább kedveltek az év első hat hónapjában. 2016. első félévének működési eredménye 299 millió euróra nőtt (2015: 268 millió euró).
A Scania esetében a növekvő európai kiszállítások ellensúlyozták a Dél-Amerikában, Törökországban és Oroszországban visszaeső keresletet, így a márka különleges tételek nélküli működési eredménye 550 millió euróra emelkedett (2015: 503 millió euró).
A Dél-Amerikában tartósan fennálló nehéz gazdasági környezet ellenére az MAN különleges tételek nélkül számolt működési eredménye 186 millió euróra (2015: 54 millió euró) emelkedett. A bevezetett strukturális átszervezések itt szintén éreztették pozitív hatásukat.