Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Látogasson el díjmentesen az Ipar Napjai kiállítására!
2024.04.25 07:22Akkumulátorgyár készül a VW számára
2024.04.25 06:18Ez a vállalat megreformálja a raklapozást
2024.04.25 04:16Új gyártócsarnokot építtet a Szabó Fogaskerékgyártó
2024.04.24 17:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Pickupra felkészülni: még idén jön az Mercedes X-osztály
Az utolsó lyukat is befoltozzák termékpalettájukon a németek, hiszen végre megmutatták a Nissan együttműködésével készült, sorozatgyártásra szánt pickupjukat.
Megtörtént az, ami már jópárszor heves vitát kavart a Daimler háza táján, ugyanis eldőlt, hosszú idő után a csillagos márka is megjelenik a pickupok szegmensében. A németek komoly marketinggel kísérve mutatták be az X-osztály végleges, hamarosan sorozatgyártásba kerülő verzióját. Az eddig megszokott Daimler-formáktól alaposan eltérő gép már a korábbi beharangozásakor is nagy figyelmet kapott, megjelenésével kapcsolatban erős pro-kontrasereg sorakozott fel.
Az X-osztály megszületése a Daimler és a Nissan közös munkájának eredménye, a stratégiai partnerséget a felek eddig sem titkolták. A közös padlólemezen kívül persze a németek rengeteg mindent átszabtak, az izmosra, megbízhatóra, mégis divatosra és elegánsra tervezett külsőt további saját fejlesztések dobják fel, ilyen például a futómű.
A típus az Automobilwoche szerint kizárólag duplafülkés kabinnal, négyajtós, ötszemélyes kivitellel lesz elérhető. A tervezők a fókuszba a praktikumot állították: az öt méternél valamivel hosszabb prémium pickup teherbírása 1,1 tonna, akár 3,5 tonnás vontatmányokkal is megbirkózik, platóján pedig épp elfér egy szabványos raklap. A modell várhatóan terepen is tovább jut, mint a divatos SUV-ok.
Persze attól nem kell félni, hogy az X-osztály igazi mindennapi melós autó lesz, a Pure alapszinten felül már fényezett lökhárítók, 17, illetve 18 colos könnyűfém felnik, bőrkormány és -váltókar, valamint nyolc hangszórós rádió jár. A kicsit komolyabb felszereltségek között megtalálhatók a LED-es fényszórók, a bőrkárpit, a táblafelismerés, a sávtartás és a fékrásegítés – összességében a beltér már sokkal inkább Mercedeses, mint pickupos, a gyártó igyekezett az új típussal is a megszokott formákhoz és kínálathoz közeledni.
Ami a meghajtást illeti, az újdonság nagyban támaszkodik a japánok motorjaira. Legyen szó akár hátsó-, akár összkerékhajtásról, a lendületről minden esetben a Nissantól származó 2,3 literes motor gondoskodik: az X 220d 163, X 250d pedig 190 lóerős lesz. A váltók választékát egy hatsebességes kézi, illetve egy hétsebességes automata alkotja. Aki mindenképpen benzines X-osztályt szeretne, annak az exportra szánt 165 lovas kivitelt kínálja a gyártó.
A németek újdonsága még idén eljut a kereskedésekbe, a novemberi németországi startot várhatóan rövid időn belül követi a kontinens többi országa is. A vételár valamivel több mint 37 ezer euróról, vagyis bő 11 millió forintról indul – ez természetesen igény szerint könnyedén nagyobbra tornászható.