Peter Kössler: a konszernen belül Győrben van a villamos hajtások technológiai központja

Szerző: Wurmbrandt András | 2016.12.09. 08:30

A korábbi évekkel ellentétben 2016 nem lesz rekord év a győri Audi életében, de a gyártott motorok száma megközelíti a kétmilliót, ami nagyjából megfelel a tavalyi eredményeknek – mondta egy évértékelő beszélgetésen az Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezetésének elnöke, aki szólt arról is, hogy az A3-as életciklusának végéhez ért.

Izgalmas volt a 2016-os év az autóipar, s azon belül is a Volkswagen AG számára, de a Magyarországon működő Audi gyár ezekből a viszontagságokból profi módon, úgy került ki, hogy nélkülözhetetlen a konszernnél – mondta egy évértékelő beszélgetésen Peter Kössler. Az Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezetésének elnöke kiemelte, szilárd alapokon működnek, s bár a mögöttük lévő esztendő nem lesz rekord, stabil évet zárnak. A gyártott motorok száma az előző év eredményét éri el, azaz megközelíti a kétmilliót.

A járműgyártás sem hoz soha nem látott eredményeket, ám a cégvezető ezzel kapcsolatban felhívta a figyelmet arra, hogy az A3-as limuzin, mint termék, életciklusának végéhez ért, és ez érezhető az eladásokban. Ezen felül az árfolyam ingadozás és az egyes piacok helyi problémái is sújtják a keresletet. A szintén Győrben gyártott Audi TT-ről azt mondta, ez különleges termék, amelynek eladása életcikluson belül is ingadozik. Peter Kössler kiemelte azt is, nem kedvezett a győri járműgyártásnak idén az sem, hogy az SUV-k piaca a limuzinokkal szemben egyre erősebb, itt viszont egyelőre nem gyártanak ilyen autókat. Mindezek indokolták, hogy háromról át kellett térniük a két műszakos munkahétre a járműgyártásban. Ahogy azt korábban az Autopro is megírta, ez eredményezte azt, hogy 550 munkatársuk felszabadult, így őket egy időre a VW konszern pozsonyi gyárába irányították át, hiszen ott jelenleg több termék felfuttatása is zajlik, és igény van új munkatársakra. Peter Kössler kiemelte, dolgozóik kedvezően fogadták ezt a döntést, és örülnek, hogy egy másik gyárban is tapasztalatokat szerezhetnek. A szlovák fővárosban egyébként éppen SUV járművek felfuttatása zajlik, így mondhatjuk, ez jól is jön a győri gyárnak, hiszen így felkészülhetnek munkatársai a közeljövőben ide kerülő közepes méretű SUV, a Q3 gyártására. A cégvezető szerint ezzel a konszern egyik fő termékét kapják meg, ami nagy fokú bizalmat jelent az Audi Hungaria felé.

Ezt a bizalmat mutatja az is, hogy az Audi konszernen belül Győrben van és lesz a villamoshajtások technológiai központja, azaz ez a gyár az első számú az AG villamos hajtású járműveinek tekintetében. Peter Kössler rámutatott, a motortechnológiát kifejlesztették, a prototípusokat legyártották, és 2019-ben megkezdődik a sorozatgyártás is.

Az ügyvezetés elnöke ehhez kapcsolódva beszélt a digitális technológiáról, illetve az okos megoldásokról is, amelyek tekintetében szintén éllovasnak számítanak a konszernen belül, hiszen sok ilyen újítást – például a közelmúltban bemutatott motion capturing ruhát is – itt fejlesztenek ki.

A robotizálás előretörésével kapcsolatban egyébként a vállalatvezető megjegyezte, ezzel nő a versenyképességük, a hatékonyságuk, ugyanakkor mindez nem jelenti azt, hogy munkahelyek szűnnének meg, csak megváltoznak az „ember” feladatai.

Az Audi Hungaria ügyvezetésének elnöke a számokról szólva még két adatot emelt ki: magyarországi jelenlétük óta 30 millió motort és egymillió autót gyártottak. Végül megjegyezte, a fenntarthatóság jegyében működő méztermelésükben idén 500 üveg mézet állítottak elő.