Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Soha ennyi autót nem gyártottak még a csehek
2024.04.19 06:18Szilárdtest akkukat gyártana 2025-től a Nissan
2024.04.19 04:19Új árazási struktúra jön Európában a Supercharger hálózathoz
2024.04.18 17:17A StudentTechLab a jobb stratégiára fókuszál
2024.04.18 16:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Partnert keres a Fiat Chrysler
Sergio Marchionne, a Fiat Chrysler Automobiles elnöke elmondása szerint a vállalata jelenleg is tárgyal más autógyártókkal, melynek célja, hogy elosszák az új járműveket és technológiákat érintő, főként a károsanyag-kibocsátással kapcsolatos költségeket.
Marchionne a Detroitban megrendezett Észak-Amerikai Nemzetközi Autószalonon (NAIAS) kitért az arra irányuló kérdések elől, hogy a Fiat Chrysler (FCA) egy összeolvadásról tárgyalna, ám elmondta, hogy az autógyártók viszonylag alacsony készletértéke arról tanúskodik, amit a befektetők is gondolnak, hogy a vállalatok feleslegesen pazarolják saját tőkéjüket az előírásokhoz szükséges technológiák, például a négyhengeres motoralkatrészek egyedi változatainak fejlesztésére.
Sajtóértesülések nemrég arról tájékoztattak, hogy az FCA a PSA/Peugeot-Citroennel és a Volkswagen-konszernnel is tárgyal egy esetleges összeolvadásról. A Fiat, valamint a francia és a német márkák mindkét hírt cáfolták.
Sergio Marchionne, a Fiat Chrysler Automobiles elnöke |
A Fitch Ratings szerint az egyre növekvő ciklusos és fejlesztési költségek miatt egyre inkább lehet számítani az európai autógyártók közötti összeolvadásokra. A minősítéssel foglalkozó ügynökség elmondta: a Volkswagen lehet az egyik befogadó, míg az FCA és a PSA gyengébb pénzügyi profilja jelentős szövetségeket, illetve összeolvadásokat eredményezhet hosszú távon.
– Úgy gondoljuk, hogy az FCA ambiciózus növekedési stratégiája arra sarkallhatja a konszern vezetését és a fő részvényeseket, hogy a több lábon állás és a növekedés érdekében vegyék figyelembe egy esetleges globális partnerhez való csatlakozás lehetőségét – írja a Fitch Ratings jelentése.
Az FCA októberi bejelentése miatt – amely szerint leválasztaná a sportautókat gyártó Ferrari részlegét – sokan találgatásokba kezdtek. Többen arra gondoltak, hogy a vállalat egy másik partnert keres az összeolvadáshoz, például egy ázsiai gyártót.
A Ferrari nem tömegcikk
Marchionne szerint a Ferrari mindig is tartani fogja magát ahhoz az irányvonalhoz, hogy a termelést a piaci igények alatt tartja, továbbá cáfolta, hogy a sportautókat gyártó vállalat a kiválást követően jelentősen növelné eladásait.
Enzo Ferrarit idézve Marchionne kiemelte: – Mindig egy darabbal kevesebb Ferrarit gyártunk, mint amennyit a piac szeretne. Ez sosem fog megváltozni – tette hozzá az FCA elnöke.
Marchionne: a Ferrari sosem lesz tömegcikk |
Az FCA a Ferrari részvényeinek 10 százalékát a tőzsdén, míg a maradék részét az FCA jelenlegi részvényesei között osztaná szét. Marchionne múlt hét hétfőn elmondta, hogy a Ferrari még a második negyedévben a tőzsdére kerülhet.
5 milliós eladások
Marchionne elmondta, hogy a 2015-ös évre egyszámjegyű növekedést vár az európai, brazil és amerikai piacoktól. Hozzátette, hogy az FCA idén több mint 5 millió járművet adhat el a tavalyi 4,7 millióval szemben. Az FCA elnöke hozzátette, a gyártó arra számít, hogy a 2014-es eredményei is megfelelnek az előrejelzéseknek.
A konszern múlt hétfőn arról tájékoztatott, hogy az új Jeep Renegade és a Fiat 500X „kiemelkedően pozitív eladásainak köszönhetően“ további ezer ember felvételét tervezi a dél-olaszországi Melfiben található gyártóegységbe, aminek eredményeként a gyár kapacitását teljes mértékben kihasználják.
Marchionne szerint az új munkahelyek „egy hatalmas lépést jelentenek, továbbá pozitív jel az ország számára“. Az FCA továbbá felfüggeszti a kormány által is támogatott ideiglenes leépítési programot, aminek köszönhetően 5418 ember mehet vissza főállásban dolgozni. A melfi gyárat érintő pozitív eredmények csupán az első lépésnek számítanak az FCA azon tervének, hogy 2016-ra minden európai üzemét profitképessé tegye.
Az FCA hosszútávú terve, hogy egy 48 millió eurós befektetésnek köszönhetően 2018-ig 60 százalékkal 7 millió autóra növelje az eladásait, megötszörözve a vállalat nettó nyereségét. Elemzők szerint ezek rendkívül nagyravágyó előrejelzések, ám múlt hét hétfőn Marchionne megerősítette, hogy a vállalat nem változtatott a céljain.
Fogyasztási célértékek
Az FCA ügyvezetője arra kérte az amerikai döntéshozókat, hogy enyhítsék a 2025-re kitűzött üzemanyag-fogyasztási célértékeket.
– Úgy gondolom, az autógyártók kiadásai messze túlszárnyalják azt az értéket, amit egy érett iparág megengedhet magának – hangsúlyozta Marchionne.
Az Egyesült Államok kormánya 5,2 l/100 km-es fogyasztási értéket célzott meg a benzines járművek számára 2025-ig. Marchionne szerint a csökkenő üzemanyagárak mellett a vásárlók egyre kevésbé hajlandóak többet fizetni a fejlett fogyasztáscsökkentő technológiákért.
Az Egyesült Államok környezetvédelmi hivatala (EPA) 2018-ig felülvizsgálja az előrejelzett értékeket, míg Marchionne azt szeretné a többi autógyártótól, hogy lobbizzanak az EPA-nál a fogyasztási, illetve a hozzá tartozó károsanyag-kibocsátási célértékek kitolásáért.