Gyártók Nézeteltérés: vajon van 6000 eladatlan Tesla Kínában, vagy nincs?

Nézeteltérés: vajon van 6000 eladatlan Tesla Kínában, vagy nincs?

autopro.hu/Sz.K. | 2017.07.19 06:28

Nézeteltérés: vajon van 6000 eladatlan Tesla Kínában, vagy nincs?

Az olyan globális OEM-ek számára, mint a Volkswagen vagy a General Motors, Kína a világ legnagyobb piaca. A kaliforniai, elektromos autókat gyártó Tesla számára azonban talán Kína lehet az a hely, ahol csak állnak az eladatlan autók. Vagyis ez a JL Warren Capital elemzésében megfogalmazott vélemény. A szöveg szerint 7000 Teslát szállítottak Kínába idén, amiből 6000 regisztrálatlan maradt, vagyis várja, hogy megvegyék.

Hirdetés

A kutatás kiadása után a Tesla magasan szálló alaptőkéje megzuhant. Elemzők kiszámolták, hogy május végéig rengeteg el nem adott autó várakozott Kínában az elmúlt kilenc hónap eladásai alapján.

Abból, hogy egy autó mennyit várakozik eladás előtt, kiszámítható, milyen a jövője a gyártójának. Egy-két hónap még rendben van. A több az, ami gond. Nem sokkal a csődje előtt, még 2009-ben, a General Motors és a Chrysler is több mint öt hónapot váratta eladatlan autóit.

Ha a 9 hónap alatt tényleg nem adták el az autókat Kínában, és igaz ez az információ (annak ellenére, hogy a Tesla szerint ez az egész egy becsapás), a Teslának kellene egy kis önkorlátozás.

A JL Warren kínai kutató adatait a vámdokumentumokból szerezte. A regisztrált autók számát elég nehéz megszerezni, ugyanis Kína kormányzata nem publikálja a regisztrációs számokat úgy, ahogy azt Európában és Japánban szokás. A múltban Kína regisztrációs számait a közbiztonsági irodákból ki lehetett kérni. Egy ideje olyan rendelkezések érvényesek, melyek nem engedik kiadni a regisztrációs adatokat. Azóta a professzionális adatházaknak a regisztrációs adatokat a tulajdonosi módszer, mint például a szerződések és a meghatalmazások alapján kell beszerezniük. Ezért, a kínai regisztrációk sosem fogják a valódi eladásokat pontosan tükrözni. Itt a trend a lényeg. És a regisztrálatlan Teslák trendje egyre nő.

A Forbes magazin megkereste a Teslát, hogy a gyártótól is kaphasson információkat az ügyről, és hogy kommentálják a JL Warren nyilatkozatát. A vállalat szóvivője elmondta, hogy a 6000 eladatlan autó híre nem áll közel a valósághoz, és ha valóban így is lenne, biztosan kapott volna a magazin képeket, amik bemutatják, hogy hatalmas mennyiségű eladatlan Tesla áll valahol Kínában.

A kutatók arra kényszerültek, hogy vámdokumentumokat bogarásszanak, mivel a Tesla, eltérően más autógyártóktól, nem ad ki havi eladási adatokat.

A döntés egyik oka, amiért nem adjuk közre eladási számainkat, csupán annyi, hogy nagy a különbség a régiókban, és a média mindenféle nonszensz dolgot lát a sorok közé – mondta Elon Musk még 2014-ben.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink