Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A gyerekeknek biztonságosabb biciklizni, mint autózni
2024.04.20 04:20Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nem hárommillió Mercedest hívnak vissza, és nem is visszahívásról van szó
Az autóiparban egymást érik a visszahívások, elég csak a légzsákokra vagy a manipulált dízelekre gondolni. A napokban a Daimlert is összefüggésbe hozták hasonló hírekkel, azonban korántsem voltak helyesek az állítások.
Hárommillió Mercedest hívnak vissza – zengett a sajtó a hírtől. A kecskeméti Mercedes sajtóosztálya azonban úgy reagált: téves a visszahívás elnevezés, ugyanis a gyártót egyáltalán nem kötelezik a hatóságok az eljárásra. A folyamat a felhasználók döntésén alapul, önkéntes szervizszolgáltatásként írható le.
A Daimler azután hozta meg döntését, hogy a versenytárs Volkswagennél kirobbant dízelbotrányhoz hasonló visszaélés gyanújába került.
– A dízelmotorokról szóló nyilvános vita bizonytalanságot teremt, ezért döntöttünk további intézkedésekről a dízelüzemű autók vezetői megnyugtatására és a dízeltechnológia iránti bizalom erősítésére – nyilatkozta Dieter Zetsche, a Daimler AG igazgatótanácsának elnöke és a Mercedes-Benz vezetője. – Meggyőződésünk, hogy a dízelmotorok továbbra is a hajtásrendszer állandó elemei lesznek, nem utolsósorban az alacsony szén-dioxid-kibocsátás miatt.
A kecskeméti Mercedes kommunikációs osztálya hozzátette azt is, tévesen jelent meg a sajtóban hárommilliós darabszám. Azt sugallja, hogy újabb hárommillió autó érintett a folyamatban, ugyanakkor arról van szó, összesen ennyi járművet küldhetnek tulajdonosaik önkéntes alapon szervizbe.
Mivel Kecskeméten kizárólag kész motorokat szerelnek be a járművekbe, így nem érinti a magyarországi vállalatot a gyártó döntése.