Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Benzines változat is készül a Jeep elektromos SUV-jaihoz
2024.04.19 08:20Csak tisztán elektromos autókkal nem fogunk célt érni
2024.04.19 07:23Soha ennyi autót nem gyártottak még a csehek
2024.04.19 06:18Szilárdtest akkukat gyártana 2025-től a Nissan
2024.04.19 04:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nagyobb és fürgébb lett az új Ibiza
Az új modell belső tere jelentősen megnövekedett: 4 059 milliméteres hosszával, 1 780 mm szélességével és 1 444 mm (1 429 mm az FR kivitel) magasságával az elődjénél összesen 87 milliméterrel szélesebb, 2 milliméterrel rövidebb és egy milliméterrel alacsonyabb.
Nyomtávja elöl 60, hátul 48 milliméterrel nőtt, míg tengelytávját 95 milliméterrel 2564 milliméterre nyújtották meg a tervezők. Az eredmény pedig kényelmesebb autó, az új Ibiza egyszerre tágasabb belül és nagyobb kívül. Ezt nagyszerűen mutatja az utastér szélessége, amely a vezető oldalán 55 milliméterrel, míg az utasoldalon 16 milliméterrel nőtt. A hátsó lábtér pedig 35, míg a fejtér a hátsó ülésen 17 milliméterrel bővült. Az ülések 42 milliméterrel szélesebbek, az új Ibizát kategóriája egyik legjobbjává avatva e téren. Míg korábban egy 1,75 méter magas utas egy kicsit összenyomva érezhette magát a hátsó üléseken, az új modellben az Ibiza utasai igazán kényelmesen foglalhatnak helyet. A csomagtartó 63 literrel, 355 literesre növekedett.
A benzinmotorok kínálatát három, egyaránt alumínium forgattyúházzal és hengerrel készülő konstrukció alkotja. Az első lehetőség a háromhengeres, 95 vagy 115 lóerős 1.0 TSI turbófeltöltővel, töltőlevegőhűtővel és közvetlen befecskendezéssel. 2017 végén érkezik az új 1.5 TSI erőforrás, négy hengerrel és 150 lóerővel.
Az új Ibiza nagyobb lett, mint elődje |
Az egyliteres, 95 és 115 lóerő teljesítményű TSI motorok befecskendezési nyomása 250 bar, míg az 1.5 TSI esetében ez eléri a 350 bar nyomást is. Szintén érdemes megjegyezni, hogy minden TSI változat változó szelepvezérléssel rendelkezik, amely a finom járás mellett segíti az alacsony és magas fordulatszámon illetve egyéb, a vezető szándékaiból adódó helyzetekben való reagálást. A motorblokkok és hengerfejek anyaga alumínium, a kettős felső szíjhajtású vezérműtengely szervizperiódusa 30 000 kilométer körül alakul, a hatékonyság fokozása érdekében pedig Start/Stop rendszert is alkalmaznak az új modellnél. A 75 lóerő teljesítményű 1.0 MPI erőforrással szerelt modell átlagfogyasztása 4,9 liter/100 km, széndioxid-kibocsátása pedig 112 gramm/km. Maximális nyomatéka 95 Nm, amely 3 000 és 4 300 fordulat között áll rendelkezésre, így ez a motor kiemelkedik az alacsony és közepes fordulatszám-tartományban tapasztalható kitűnő válaszreakció tekintetében. Az aggregát egy ötsebességes kéziváltóhoz csatlakozva képes a negyedik sebességi fokozatban elérni 167 km/órás végsebességét, míg ötödik sebességi fokozatban 120 km/óra sebességnél a precíz váltóáttételeknek köszönhetően maximális forgatónyomaték mellett biztosítja az országúton vagy autópályán történő zavartalan és kényelmes haladást. A 95 lóerő teljesítményű 1.0 TSI esetében az átlagfogyasztás 4,7 liter/100 km, széndioxid-kibocsátása pedig 106 gramm/km értékre adódik. Ez a motor sima járásával és az egészen alacsony fordulatszámtól rendelkezésre álló gyors válaszreakciójával emelkedik ki a tömegből. Maximális nyomatéka 175 Nm, amely 2 000 és 3 500 fordulatszám között elérhető. Maximális sebessége 182 km/óra, álló helyzetből pedig mindössze 10,9 másodpercre van szüksége, hogy elérje a 100 km/óra sebességet. mikor előzésre kerül a sor, a motor rugalmasan válaszol, hiszen ötödik fokozatban is mindössze 10,9 másodpercre van szüksége 80 km/óráról 120 km/órás sebességre való gyorsításhoz. Ami a 115 lóerő teljesítményű 1.0 TSI motort illeti, a hatsebességes váltóval elérhető aggregát átlagos fogyasztása 4,7 liter/100 km, széndioxid-kibocsátása pedig 108 gramm kilométerenként. Elképesztő teljesítménye abszolút elismerésre méltó, ötödik fokozatban a maximális sebessége 195 km óránként, az álló helyzetből 100 km/óra sebességre történő gyorsítást pedig mindössze 9,3 másodperc alatt, bőven 10 másodpercen belül teljesíti. Ezen felül figyelemre méltó, hogy az általa kínált 200 Nm maximális forgatónyomaték 2 000 és 3 500 közötti fordulatszám-tartományban elérhető, ezzel is kiemelkedő gyorsulást biztosítva akár magasabb sebességtartományban is.
Ennek megfelelően az Ibiza ezzel az erőforrással 80 kilométer/óra sebességről 10,9 másodperc alatt gyorsít 120 km/óra sebességre. A különösen gazdaságos 1.6 TDI dízelmotorok 80, 95 és 115 lóerős változatban állnak majd rendelkezésre. Végül pedig az új MQB A0 padlóváz a sűrített földgázzal (CNG) üzemelő, 90 lóerős 1.0 TSI aggregát alkalmazását is lehetővé teszi az új Ibiza modellekben, így a SEAT az első gyártó, aki ilyen jellegű motort kínál ebben a kategóriában. A sebességváltók palettáján 95 lóerőig öt-, efelett pedig hatfokozatú manuális váltómű szerepel, de a hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós sebességváltó (DSG) szintén megtalálható az új Ibiza kínálatában.
Vezethetősége és kényelme az új MQB A0 padlóváznak köszönhetően egyaránt kiemelkedő.
A Modular Quer Baukasten padlóváz-koncepció (MQB) a Volkswagen-csoport egyik legújabb technikájaként fokozott gyártási rugalmasságot és robusztus kivitelezést kínál. Különböző modellek számára és akár ugyanazon piaci szegmensen belül tesz lehetővé többféle karosszériaváltozatot, különböző tengelytávokkal, ugyanazon konstrukciós alapokon. A Seat elmúlt évekbeli kutatás-fejlesztési (R&D) beruházásainak jelentős részét fordította a martorelli gyár 1-es gyártósorának az új MQB A0 padlóvázhoz való adaptálására, ezzel a Seat a Volkswagen-csoport első márkája, amely alkalmazza e technikát.
Elől McPherson rendszerű felfüggesztést, míg hátul félmerev hátsó felfüggesztést találunk. A különböző súlycsökkentő megoldások, mint például a keresztstabilizátorok használata semmilyen formában nem befolyásolja az autó menettulajdonságait.