Gyártók Nagyobb és fürgébb lett az új Ibiza

Nagyobb és fürgébb lett az új Ibiza

autopro.hu/P.M. | 2017.05.24 15:31

Nagyobb és fürgébb lett az új Ibiza

Az új modell belső tere jelentősen megnövekedett: 4 059 milliméteres hosszával, 1 780 mm szélességével és 1 444 mm (1 429 mm az FR kivitel) magasságával az elődjénél összesen 87 milliméterrel szélesebb, 2 milliméterrel rövidebb és egy milliméterrel alacsonyabb.

Hirdetés

Nyomtávja elöl 60, hátul 48 milliméterrel nőtt, míg tengelytávját 95 milliméterrel 2564 milliméterre nyújtották meg a tervezők. Az eredmény pedig kényelmesebb autó, az új Ibiza egyszerre tágasabb belül és nagyobb kívül. Ezt nagyszerűen mutatja az utastér szélessége, amely a vezető oldalán 55 milliméterrel, míg az utasoldalon 16 milliméterrel nőtt. A hátsó lábtér pedig 35, míg a fejtér a hátsó ülésen 17 milliméterrel bővült. Az ülések 42 milliméterrel szélesebbek, az új Ibizát kategóriája egyik legjobbjává avatva e téren. Míg korábban egy 1,75 méter magas utas egy kicsit összenyomva érezhette magát a hátsó üléseken, az új modellben az Ibiza utasai igazán kényelmesen foglalhatnak helyet. A csomagtartó 63 literrel, 355 literesre növekedett.

A benzinmotorok kínálatát három, egyaránt alumínium forgattyúházzal és hengerrel készülő konstrukció alkotja. Az első lehetőség a háromhengeres, 95 vagy 115 lóerős 1.0 TSI turbófeltöltővel, töltőlevegőhűtővel és közvetlen befecskendezéssel. 2017 végén érkezik az új 1.5 TSI erőforrás, négy hengerrel és 150 lóerővel.

Az új Ibiza nagyobb lett, mint elődje

Az egyliteres, 95 és 115 lóerő teljesítményű TSI motorok befecskendezési nyomása 250 bar, míg az 1.5 TSI esetében ez eléri a 350 bar nyomást is. Szintén érdemes megjegyezni, hogy minden TSI változat változó szelepvezérléssel rendelkezik, amely a finom járás mellett segíti az alacsony és magas fordulatszámon illetve egyéb, a vezető szándékaiból adódó helyzetekben való reagálást. A motorblokkok és hengerfejek anyaga alumínium, a kettős felső szíjhajtású vezérműtengely szervizperiódusa 30 000 kilométer körül alakul, a hatékonyság fokozása érdekében pedig Start/Stop rendszert is alkalmaznak az új modellnél. A 75 lóerő teljesítményű 1.0 MPI erőforrással szerelt modell átlagfogyasztása 4,9 liter/100 km, széndioxid-kibocsátása pedig 112 gramm/km. Maximális nyomatéka 95 Nm, amely 3 000 és 4 300 fordulat között áll rendelkezésre, így ez a motor kiemelkedik az alacsony és közepes fordulatszám-tartományban tapasztalható kitűnő válaszreakció tekintetében. Az aggregát egy ötsebességes kéziváltóhoz csatlakozva képes a negyedik sebességi fokozatban elérni 167 km/órás végsebességét, míg ötödik sebességi fokozatban 120 km/óra sebességnél a precíz váltóáttételeknek köszönhetően maximális forgatónyomaték mellett biztosítja az országúton vagy autópályán történő zavartalan és kényelmes haladást. A 95 lóerő teljesítményű 1.0 TSI esetében az átlagfogyasztás 4,7 liter/100 km, széndioxid-kibocsátása pedig 106 gramm/km értékre adódik. Ez a motor sima járásával és az egészen alacsony fordulatszámtól rendelkezésre álló gyors válaszreakciójával emelkedik ki a tömegből. Maximális nyomatéka 175 Nm, amely 2 000 és 3 500 fordulatszám között elérhető. Maximális sebessége 182 km/óra, álló helyzetből pedig mindössze 10,9 másodpercre van szüksége, hogy elérje a 100 km/óra sebességet. mikor előzésre kerül a sor, a motor rugalmasan válaszol, hiszen ötödik fokozatban is mindössze 10,9 másodpercre van szüksége 80 km/óráról 120 km/órás sebességre való gyorsításhoz. Ami a 115 lóerő teljesítményű 1.0 TSI motort illeti, a hatsebességes váltóval elérhető aggregát átlagos fogyasztása 4,7 liter/100 km, széndioxid-kibocsátása pedig 108 gramm kilométerenként. Elképesztő teljesítménye abszolút elismerésre méltó, ötödik fokozatban a maximális sebessége 195 km óránként, az álló helyzetből 100 km/óra sebességre történő gyorsítást pedig mindössze 9,3 másodperc alatt, bőven 10 másodpercen belül teljesíti. Ezen felül figyelemre méltó, hogy az általa kínált 200 Nm maximális forgatónyomaték 2 000 és 3 500 közötti fordulatszám-tartományban elérhető, ezzel is kiemelkedő gyorsulást biztosítva akár magasabb sebességtartományban is.

Ennek megfelelően az Ibiza ezzel az erőforrással 80 kilométer/óra sebességről 10,9 másodperc alatt gyorsít 120 km/óra sebességre. A különösen gazdaságos 1.6 TDI dízelmotorok 80, 95 és 115 lóerős változatban állnak majd rendelkezésre. Végül pedig az új MQB A0 padlóváz a sűrített földgázzal (CNG) üzemelő, 90 lóerős 1.0 TSI aggregát alkalmazását is lehetővé teszi az új Ibiza modellekben, így a SEAT az első gyártó, aki ilyen jellegű motort kínál ebben a kategóriában. A sebességváltók palettáján 95 lóerőig öt-, efelett pedig hatfokozatú manuális váltómű szerepel, de a hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós sebességváltó (DSG) szintén megtalálható az új Ibiza kínálatában.
Vezethetősége és kényelme az új MQB A0 padlóváznak köszönhetően egyaránt kiemelkedő.

A Modular Quer Baukasten padlóváz-koncepció (MQB) a Volkswagen-csoport egyik legújabb technikájaként fokozott gyártási rugalmasságot és robusztus kivitelezést kínál. Különböző modellek számára és akár ugyanazon piaci szegmensen belül tesz lehetővé többféle karosszériaváltozatot, különböző tengelytávokkal, ugyanazon konstrukciós alapokon. A Seat elmúlt évekbeli kutatás-fejlesztési (R&D) beruházásainak jelentős részét fordította a martorelli gyár 1-es gyártósorának az új MQB A0 padlóvázhoz való adaptálására, ezzel a Seat a Volkswagen-csoport első márkája, amely alkalmazza e technikát.

Elől McPherson rendszerű felfüggesztést, míg hátul félmerev hátsó felfüggesztést találunk. A különböző súlycsökkentő megoldások, mint például a keresztstabilizátorok használata semmilyen formában nem befolyásolja az autó menettulajdonságait.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink