Gyártók Miért jó, ha egy autógyártó behúzza a kéziféket?

Miért jó, ha egy autógyártó behúzza a kéziféket?

autopro.hu/Sz.K. | 2017.08.01 13:36

Miért jó, ha egy autógyártó behúzza a kéziféket?

A General Motors és riválisai is lelassítják a rosszabb eladási számokkal rendelkező autók gyártását, ahelyett, hogy a felhalmozódó készletet kedvezményekkel tüntetnék el.

Hirdetés

A General Motors pénzügyi igazgatója, Chuck Stevens elmondta, inkább a termelésbe nyúlnak bele, mint hogy drasztikusan csökkentsék áraikat.

Kifejtette, hogy az első korlátozás a gyártást érintené, hogy biztosítsa a kínálat és a kereslet összehangolását, mivel nem akarják károsítani a márka értékét.

A kínálat és a kereslet összehangolása olyan dolog, amivel kapcsolatban az amerikai autóipar már történelmileg is nagy nehézségekbe ütközött. A nagy gazdasági válság előtt is szokásos minta volt, hogy megpróbálták ellensúlyozni a visszaesést, túltermelésbe kezdtek, majd csökkentették az árakat. A rögzített költségek túl magasak voltak, hajszálvékony, vagy épp semmilyen mozgástérrel, így indokolttá tették a gyárak működtetését.

A fogyasztók számára a nem szándékolt következmény az volt, hogy még a legjobb ajánlatok is - mint például a nulla százalékos finanszírozás - végül elvesztették hatásukat. Az ügyfelek megtanultak várni egy még jobb üzletre, ami majd biztosan jön.

Ma a három korlátozott detroiti autógyártó a sokkal kisebb volumen mellett nyereséges. Eközben az amerikai piacon a hagyományostól eltérő autók, mint például a crossoverek iránt nő a kereslet.

A GM a közelmúltban bejelentette, hogy csökkenti azon gyárainak termelését, amelyek a Chevy Cruze-t és a Malibut gyártják. Stevens elmondta, hogy a GM-nek 105-ről 70 napra kell csökkentenie a napi ellátást.

A GM az év első felében céltudatosan építette fel tárolóit, annak érdekében, hogy elegendő hely legyen a már legyártott járművek, és az őszi új modellek számára.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink