Gyártók Mi lesz itt? Csak nem jönnek a zöld számok az GM-től

Mi lesz itt? Csak nem jönnek a zöld számok az GM-től

autopro.hu/B.B. | 2017.02.10 06:31

Mi lesz itt? Csak nem jönnek a zöld számok az GM-től

Nem egyszerű az amerikai gyártó dolga Európában: tudják, mi hátráltatja őket, most pedig várhatóan tesznek is ellene. Nem lesz fájdalommentes.

Hirdetés

A növekvő brit autóipari nehézségeknek is szerepe lehet abban, hogy akár nagyobb mértékű leépítésekre is lehet számítani a Vauxhall háza táján, hiszen komoly korrekciókra van szükség a GM-leánynál. A Handelsblatt szerint a vészjósló felvetés nem alaptalan, hiszen az Opel jelenlegi modelljei közül néhány több helyszínen is készül: az Astra gyártása például a nagy-britanniai Ellesmere Port, illetve a lengyel gliwicei üzemben is zajlik, ami dupla költséget jelent a gyártónak. Tény, hogy a gyárbezárás sem jelentene optimális megoldást, hiszen mindkét piac fontos az Opelnek, így a végeredmény a brit üzem rugalmasságának növelése lehet, azaz többfajta modell készülhetne itt.

Szakértők szerint ugyanakkor nem ez a gyárkettősség az Opel (és így a GM) legnagyobb problémája, hanem a márka elhibázott modellpolitikája, melyet a mai napig nem korrigáltak teljesen. Míg a Ford és a Hyundai már jópár éve nagyot kaszál a népszerű SUV-okkal, a rüsselsheimiek a versenytársakhoz képest túl későn vették fel a modellpalettára az ilyen kocsikat. Ferdinand Dudenhöffer, a duisburgi egyetem professzora szerint a cég marketingje is túl sok pénzt emészt fel a választékhoz és az eladott SUV-ok számához képest.

Egy biztos, az GM európai ágának mielőbb a háta mögött kellene hagynia a piros számokat. Ebben segíthet, hogy az USÁ-ban igencsak jól megy a vállalat szekere, így könnyebben orvosolható a nehézkesebb európai működés. Ez alapvető feladat, hiszen az amerikai konszernnek szüksége van az Opelre, ha hosszú távon is labdába szeretne rúgni az öreg kontinensen. A költségcsökkentő terveket már kidolgozták, 2015 és 2018 között a korábban tervezett 6,5 milliárd dolláron túl újabb egymilliárddal vágnák meg a kiadásokat.

Összességében a General Motors a világ harmadik legnagyobb autógyártója. A konszern tavaly 9,2 százalékkal 166,4 milliárd dollárra tudta növelni forgalmát, a nyereség azonban 2,7 százalékkal mégis kisebb lett, mint 2015-ben.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink