Gyártók Merre tovább, magyar buszgyártás?

Merre tovább, magyar buszgyártás?

autopro.hu | 2013.11.19 16:37

Merre tovább, magyar buszgyártás?

BKK, BKV, MABUSZ, Volán, NFM, Molitus, Evopro, KTI, Compacto - a november 26-án tartandó Autóbusz Szakértői Tanácskozáson a terület meghatározó szereplői keresik a választ a nagy kérdésre.

Hirdetés

Különösen élénk, pezsgő témává vált 2013-ban a buszgyártás témája a magyar járműiparban. A NABI valószínűleg kiszállt a versenyből, az eddig más területen érdekelt Evopro viszont új belépőként színesíti a felhozatalt. Amikor Pécs városa átvette a tucatnyi vadonatúj, hetven százalékos magyar beszállítói hányadot felmutató Credo Citadell csuklós járművet, a főváros még aznap közleményben tudatta, hogy hónapokkal később ők is venni fognak használt, külföldi, szóló buszokat. A legnagyobb hatást mégis a Rába bejelentése érte el, ők a Volvoval közösen sajátos formációval gazdagítják történetet. Mindeközben már elkészült a Kecskemétre szánt hibrid buszok első példánya, e járműveknek legalábbis az arculata magyar "fejlesztés" lesz. És akkor még nem említettük a BKV buszgyártásra irányuló, frissen napvilágot látott törekvéseit. Mindezek fényében nem kis teljesítményt jelent a fejlemények követése, a területet érintő naprakészség.

Ebben segíti az érdeklődőket a Gépipari Tudományos Egyesület (GTE) és a Magyar Buszgyártók Szövetsége (MABUSZ). Az általuk közösen szervezett 44. Autóbusz Szakértői Tanácskozásra szinten minden említett, érintett céget - gyártót, fejlesztőt, szolgáltatót egyaránt - meghívtak előadóként. A rendezvény 2013. november 26-án 10 órakor kezdődik Budapesten, a Hunguest Hotel Griff szállodában (XI., Bartók Béla út 152.).

Itt lehet jelentkezni, a részletes program pedig ide kattintva érhető el.

Kiemelt Partnereink