Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új ötletekkel készül a PEngineers a Techtogetherre
2024.04.23 16:18Új szén-dioxid-megkötő módszert tesztelését kezdi meg az OMV-Petrom
2024.04.23 15:24Achim Grewe lesz az Audi Hungaria új pénzügyi igazgatója
2024.04.23 13:22Kibővíti e-autó-komponenseinek gyártását a BMW
2024.04.23 12:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Még mindig lehet venni extrém módon szennyező Nissan és Renault autókat
Még mindig kaphatóak a piacon olyan autók, amelyek akár tizennyolcszor több nitrogén-oxidot bocsájtanak ki, mint a határérték. Mindez 20 hónappal azután, hogy kitört a károsanyag-kibocsájtási botrány, és iparági krízist indított el.
Valós feltételek mellett a Nissan Qashqai 18-szor több nitrogénoxidot bocsájt ki, mint a hivatalos laboratóriumi tesztek során. A Nissan Juke-nál ez az érték 16-szoros. De a Renault Mégane és Captur modelljei is 16-szor több nitrogén-oxidot bocsájtanak ki közúton.
A Transport&Environment (T&E) elemzése szerint az Egyesült Királyság útjain jelenleg 5,3 millió problémás dízelautó van, Európában ez a szám 35 millióra tehető.
Amikor a járművek átmennek a laboratóriumi teszteken, minden rendben van. A gond ott kezdődik, amikor közútra kerülnek az autók, a károsanyag kibocsájtást korlátozó rendszerek ugyanis gyakran kikapcsolnak, hogy ezzel pénzt, vagy szervízdíjat takarítsanak meg. Így viszont nagyon mérgező lesz a kipufogott anyag, ami hatalmas gondokat okozhat.
Az EU miniszterelnökei reformok életbe léptetésén gondolkodnak a károsanyag tesztelő rendszerrel kapcsolatban. A sok autógyártónak otthont adó Németország azonban ellenzi a szigorúbb teszteket.
Nick Molden, károsanyag-kibocsájtási elemző szerint meglepő a szennyező dízelautók eladásának folytatása. Európában az autóvásárlóknak hatalmas különbségekkel kell szembenézniük a hivatalosan publikált és a valós kibocsájtásokban. Az emberek a sötétben tapogatóznak. Ezt be kellene szüntetni- magyarázza.
Molden szerint a gyártók szoftvereinek frissítése gyorsan, és jelentős mértékben tudná csökkenteni a károsanyag kibocsájtást.
Julia Poliscanova, a T&E elemzője elmondta, a tétlenség, ami Európában jelen van, összehasonlítva az Atlanti óceán másik felével, sokkoló. Ezek a forgalomban lévő autók még évtizedekig szennyezni fogják a levegőt. Nem történik olyan intézkedés, ami megakadályozná, hogy tovább szennyezzük a városi levegőt.
A Nissan és a Renault szóvivői mindezek ellenére úgy érveltek, minden autójuk megfelel a törvényi előírásoknak, és a vállalatok támogatják az új, valós környezeti tesztek megvalósulását, amelyek szeptembertől fognak elkezdődni.