Még a Tesla sem szerepelt jól az ADAC új fogyasztási tesztjén

Szerző: autopro.hu/B.B. | 2016.12.07. 09:26

Az alternatív hajtás sem jelentett garanciát a jó helyezésre: 45-ből mindössze négy kocsi vizsgázott ötösre, a legjobb dízel a hetedik helyig jutott.

Van még mit javítania a legtöbb autógyártónak a fogyasztás, ezen keresztül pedig a károsanyag-kibocsátás terén, legalábbis ezt mutatja az ADAC, mely a korábbiaknál még szigorúbb emissziós tesztet végzett. Még a hibrid meghajtással sem volt biztos a jó helyezés, sőt a Tesla sem a legjobb érdemjegyet kapta.

Kezdjük a legjobbakkal: a próba legjobb helyezését maximális pontszámmal (100) a BMW i3 érte el. Második lett a Toyota Prius (94 pont), míg harmadik a Nissan Leaf (szintén 94 pont). Az ötfokozatú skálán összesen csupán négy típus kapta meg a legjobb eredményt, a földgázzal hajtott Skoda Octavia kombi változata 93 pontot kapott.

Érdekes, hogy az üzemanyag-fogyasztás alapján a Tesla Model S csak 87 pontot kapott, ezzel pedig csak a hatodik helyet szerezte meg. A legjobb dízel típus a Mercedes E220 d 9G-Tronic lett, 80 ponttal a hetedik helyen zárt. Az összesen negyvenöt vizsgált típus eredménye innentől már jelentősen romlik, a mezőny közel fele maximum két csillagot kapott az ötből.

A német közlekedési szervezet felmérése a WLTP-ciklusan alapult. Bár egyelőre nem ez a mérési módszer a nemzetközileg elfogadott, jóval valósághűbb képet ad a kocsik fogyasztásáról – és így az emisszióról. A most használt NEDC-teszthez képest a WLTP vizsgálatokon 200 kiló többletsúllyal, magasabb átlagsebességgel nagyobb távolságot tesznek meg. A WLTP-próba során jóval dinamikusabb (a hétköznapokhoz jóval közelebb álló) vezetési stílust szimulálnak.

Mivel a WLTP-módszer még egyelőre nem kötelező, a gyártók akár maguk is eldönthetik, milyen skála szerinti fogyasztási és károsanyag-kibocsátási adatokkal reklámozzák termékeiket.

A 45 modellt tartalmazó teljes rangsor ezen a linken tekinthető meg.