Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új fékrendszert fejlesztett a Knorr-Bremse
2024.04.18 04:20Hordozható akkus energiatároló rendszert fejlesztett ki a JLR
2024.04.17 17:19Cseh és horvát versenyeken méretteti meg magát a BME Motorsport
2024.04.17 16:17Három új modell bejelentésével emeli a tétet a BYD
2024.04.17 15:24Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Már megint: a Takata miatt várnak kétszázezer BMW-t a szervizek
A bajor autógyártó a légzsákok hibája miatt hívja vissza a 2005 és 2011 között Kínában eladott, többségében importált autóit.
Hasonló, Amerikában elrendelt visszahívás után most Kínában is kétszázezer termékének terven felüli szervizelésére készül a BMW. A Deutsche Welle írása szerint a német prémiumgyártó 169 ezer, 2005 és 2011 között importált személykocsit terel a szervizekbe Kínában, valamint hasonló kényszerintézkedésre készülhet 25 ezer, már az ázsiai országban gyártott BMW tulajdonosa is.
A javításra, pontosabban cserére szoruló alkatrész a légzsákok aktiváló töltete – a biztonsági kiegészítők miatti visszahívás ezúttal is a Takata-botrányra vezethető vissza. A hiba miatt világszerte már 15 halálos baleset és több száz sérülés történt, ezek együttesen pedig az autóipar eddigi legnagyobb visszahívásához vezettek.
A BMW mostani akciójáról egyelőre nem sokat tudni, az biztosnak látszik, hogy a visszahívás elrendeléséhez a kínai hatóságok felszólítása is kellett.
Az előzetes számolások szerint a BMW 2016-ban valamivel több, mint 2,15 millió autót értékesített, ami 5,8 százalékos bővülést jelent 2015-höz képest.