Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Így lesz elég magyar alapanyag az ipar számára
2024.04.19 13:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kiszáll az akkumulátorbizniszből a Nissan
Miközben mások az akkumulátorokból való önellátáson gondolkodnak, a japán gyártó eladta a telepekhez kapcsolódó divízióját és annak minden üzemét. A vezérigazgató mégis win-win helyzetről beszél.
Ha hihetünk a nyilatkozatoknak, ritkán köttetik olyan jó üzlet, mint amit a Nissan és a kínai pénzügyi befektető GSR hozott össze a napokban, a japán autógyártó ugyanis eladta az akkumulátorokkal foglalkozó Automotive Energy Supply Corporation (AESC) részlegét. A tranzakció, melyet mindkét fél sikerként könyvelt el, kiterjed a Japánban, a nagy-britanniai Sunderlandben és az USÁ-ban található Tennessee-beli üzemekre is.
A már lezárásközeli állapotban járó adásvétel végösszegét nem ismerni, az azonban kiderült, hogy a Nissan továbbra is az AESC-től szerzi majd be az elektromos autókhoz szükséges akkumulátorokat.
A márka első embere, Hiroto Saikawa elmondta, a részleg eladása az AESC és a Nissan számára is kedvező. Tudván, hogy például Németországban havonta előkerülő téma egy hazai akkugyár építése, ez elsőre furcsának tűnhet, ám a kínai GSR globálisan is proaktív befektetőinek pénzéből az AESC komolyabb fejlődésre lehet képes, mint a Nissan kötelékében. Az AESC vevőkörének bővülésével és technológiájának finomhangolásával közvetve a Nissan elektromos autó-divíziója is versenyképesebbé válhat, reméli Saikawa.
A Nissan felszabaduló kapacitásait a járműfejlesztésre, ezen belül különösen az elektromos autók dizájnjára és gyártására fordítja majd.
A kínai fél részéről Sonny Wu értékelte a tranzakciót, a pénzügyi befektető első embere elmondta, az alternatív hajtások még erőteljesebb kutatás-fejlesztését tervezik. A termelési kapacitás növelése érdekében az Egyesült Államokban, Japánban és Nagy-Britanniában is újabb beruházások jöhetnek, sőt, Kínában és Európa többi országában is szeretnének újabb üzemeket nyitni.
Ami a tranzakció technikai részleteit illeti, a Nissan első lépésként megszerzi a NEC AESC-ben birtokolt 49 százalékos részesedését, írja az Automobilwoche. Az AESC-t a Nissan és a NEC még 2007-ben alapította. Az autógyártó egyben átveszi a NEC Energy Devices-től annak teljes elektródagyártását is.