Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A gyerekeknek biztonságosabb biciklizni, mint autózni
2024.04.20 04:20Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kínai exporttermékké válik a Volvo
Bár a műszaki tudás még mindig inkább a svéd gyökerekből ered, egyre erősebb a kínai szál is: a jövőben a legfontosabb modellek az ázsiai országban készülnek majd.
Komolyan fejleszti kapacitásait a Volvo Kínában: a tervek szerint egyes modellek már kizárólag csak itt készülnének, a világ összes többi piacának keresletét exportból elégítenék ki, írja az Automobilwoche. A nagy termelésstratégiai váltás a közelmúlt legsikeresebb gépeit, az S90-es modelleket érinti.
A döntés hátterében az áll, hogy a Volvot korábban felvásárló Geely Kínában szeretne létrehozni egy globális gyártóközpontot. Az európai know-how és az olcsó kínai gyártóképesség párosítása elég nyerő húzásnak tűnik. Az ázsiai kapacitások kiépülésével párhuzamosan megszűnik az S90 svédországi gyártása.
A márka vezetősége egyelőre nem árulta el, hogy a közeljövőben milyen ütemben épülnek a kínai kapacitások, céljukat ismerni: 2020-tól már évi 800 ezer autót értékesítenének, melyeknek egyharmada a távol-keleti országból származik.
Kínán kívül a Volvo jelenleg két európai és egy dél-karolinai gyárral rendelkezik. Göteborgban a 60-as és (most még) a 90-es sorozat készül, míg a belgiumi Gentben hamarosan az új 40-es széria gyártása indul.
A stratégiaváltás bejelentésével egy időben a Volvo új modellt is bemutatott: az S90 limuzin Ázsiában divatos, megnyújtott verziójában nincs jobb első ülés, a tehetős, sofőrt alkalmazó üzletembereknek így még kényelmesebb beltér áll rendelkezésére.