Gyártók Kibővített K+F központtal ágyazódik be a Toyota az amerikai autóiparba

Kibővített K+F központtal ágyazódik be a Toyota az amerikai autóiparba

autopro.hu/Sz.K. | 2017.05.05 14:05

Kibővített K+F központtal ágyazódik be a Toyota az amerikai autóiparba

A Toyota Motor az Egyesült Államokban már több mint 60 éve árulja járműveit, és Észak-Amerikában 40 éve foglalkozik kutatás-fejlesztéssel. Most, a motorizációs egységében, Detroitban egy 154 millió dolláros (kb. 4,2 milliárd forint) bővítés hajt végre. A japán autógyártó ezzel megerősítette helyét az Egyesült Államokban, a járműfejlesztés és az erőátvitel terén.

Hirdetés

James Lentz, a Toyota Motor North America főigazgatója a bővített kutatási-fejlesztési központot a „Toyota Egyesült Államokbeli kalandjának következő lépése”-ként írta le.

„Most már egy nagyon fejlett kutatási-fejlesztési egységünk van az autóipar szívében, Délkelet-Michiganben, ami egy mélyebb együttműködést eredményez a részlegek között, megszilárdítva az elkötelezettségüket az anyavállalat iránt” – mondta Shinichi Yasui, a vállalat új alelnöke.

A kibővített kutatási-fejlesztési központ része egy három évvel ezelőtt bejelentett tervnek, mely szerint egyesítik a Toyota egységeit Észak-Amerikában, azzal, hogy a székhelyét átteszik Kaliforniából Texasba és megerősítik a mérnöki munkát Michiganben, ami egyébként bővelkedik a tehetségekben. Ez lett a Toyota Japánon kívüli legnagyobb kutatási-fejlesztési központja.

Egy interjúban Lentz közölte: „A filozófiánk mindig az, hogy ott akarunk járműveket építeni, ahol eladjuk őket, és azon túl, hogy megépítjüt, itt is akarjuk megtervezni, kivitelezni, előállítani őket, és biztosítani akarjuk az eladásokat és a szervizelési lehetőséget is. Ez biztosítja számunkra, hogy több járművet tervezhessünk, speciálisan erre a piacra.”

A Toyota 18 hónapot és 154 millió dollárt (kb. 4,2 milliárd forintot) áldoz rá, hogy kibővítse az erőátviteli egységeit az Ann Arbor üzemében, míg egyesíti a prototípus fejlesztési részlegeit és egy új beszállító központot épít a közeli York községben. Összességében 1600 mérnököt foglalkoztatnak az egységekben, beleértve 335 mérnököt, akik az egyesítés részeként költöztek Michiganbe.

Lentz hozzátette, hogy a Toyota feltornázza a béreit. „A mi vállalatunkban a lehetőségek tárháza végtelen a növekedésre.”

Hirdetés

Kiemelt Partnereink