Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Világdöntőbe jutottak az ELTE programozói
2024.04.19 12:23Megkapta az engedélyt akkumulátor-összeszerelő üzemére a BMW
2024.04.19 11:18Az idén sem fizet osztalékot a Rába
2024.04.19 10:16A vártnál többszörösére nőtt az érdeklődés a Xiaomi e-autója iránt
2024.04.19 09:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Két autóbuszgyár is épül Debrecenben
Az InterTanker Holding oktatási-fejlesztési központot és gyártóüzemet épít a Határ úti ipari parkban, ahol az év végétől évi kétszáz busz készül. De a repülőtéri, déli ipari övezetben felépül egy nagyobb gyár is, ahol további 700-800 autóbuszt gyártanak majd a holding és az EvoBus együttműködésében.
Az iparfejlesztést szolgáló Irinyi tervben 35 milliárd forinttal támogatja a buszgyártás megerősítését a kormány.
Tuzson Bence, kormányzati kommunikációért felelős államtitkár a debreceni autóbuszgyártó üzem és fejlesztési-oktatási központ építési munkálatainak helyszínén tartott sajtótájékoztatón bejelentette: a kabinet 12 százalékos támogatási intenzitással járul hozzá a helyi repülőtéri ipari parkban létesülő autóbuszgyári beruházáshoz, ennek összege elérheti az egymilliárd forintot.
Az államtitkár szerint Magyarországon évente 1000-1200 autóbuszt kell gyártani, hogy a hazai igényeket kielégítsék. A magyarországi buszok átlagéletkora több mint 15 év, a kormánynak az a célja, hogy ez 10 év alá csökkenjen a következő időszakban.
Papp László Debrecen polgármestere a magyar gazdaság, a magyar vállalkozói szektor erősödésének mintaprojektjeként értékelte a buszberuházást, amely "olyan fejlesztést testesít meg, amire kevés jó példa van Magyarországon". A városvezető a magyar középvállalat - az ITK Holding - és a világcég - a Daimlerhez tartozó EvoBus - együttműködésére utalt, aminek eredményeként "Debrecen felkerül a világ járműgyártásának térképére".
Kossa György, az InterTanker Holding elnök-vezérigazgatója hozzátette: a megkezdett 20 millió eurós beruházással oktatási-fejlesztési központot és gyártóüzemet építenek a Határ úti ipari parkban, ahol az év végétől évi kétszáz busz készül.
Az 50 millió eurós beruházással a repülőtéri, déli ipari övezetben felépülő nagyobb gyárukban pedig 2018 második felétől további 700-800 autóbuszt gyártanak évente a holding és az EvoBus együttműködésében - tette hozzá megjegyezve, hogy a kétlépcsős beruházással összesen 475 új munkahelyet teremtenek a hajdú-bihari megyeszékhelyen.
Kossa György megjegyezte: az általuk 2009-ben kifejlesztett elektromos hajtáslánc prototípusával felszerelt elektromos midibuszt évek óta tesztelik Debrecenben. E tapasztalatok alapján 2019-ben megkezdődhet az elektromos autóbuszok sorozatgyártása is a városban.