Gyártók Ilyen lesz a 2017-es Swift

Ilyen lesz a 2017-es Swift

autopro.hu/P.M. | 2017.03.08 06:26

Ilyen lesz a 2017-es Swift

A Suzuki a 87. nemzetközi Genfi Autószalonon mutatta be az európai piacra szánt, teljesen megújult modellt.

Hirdetés

Nagyobb tér

Az üléspozíció süllyesztése elegendő fejteret biztosít – az első üléseken ugyanannyit, mint a korábbi Swiftben, a hátsó üléseken pedig felfelé és oldalra is 23 mm-rel többet. Az első ülések 10 mm-rel távolabb vannak az autó tengelyétől, így 20 mm-rel nőtt a középvonaluk közötti távolság. Az új Swift csomagtere 265 literes, ami 54 literrel, azaz több mint 25%-kal nagyobb a jelenlegi Swifténél. A csomagtér 75 mm-rel hosszabb, és az alakja miniden szempontból optimálisabb, hogy a nagyobb tárolóhelyet a stílusos megjelenés feláldozása nélkül biztosítsa.

A 2017-es Suzuki Swift hátulról

Főbb méretek

Hossz: 3840 mm; Szélesség: 1735 mm; Magasság: 1495 mm (2WD) 1520 mm (4WD)
Tengelytáv: 2450 mm; Nyomtáv elöl/hátul: 1520–1530 mm/1520–1535 mm

A belső tér

Vezetés

Az új Swift az újgenerációs Heratect platformra épül, amelynek könnyű és merev felépítése jobb alapjellemzőket kölcsönöz a járműveknek. A padlólemez szerkezetének és a részegységek elrendezésének átfogó vizsgálata olyan merev keret kialakításához vezetett, amely még jobb ütközésbiztonságot kínál, folytonos, sima és ívelt formája pedig segíti az energia elnyelését. Így kevesebb merevítésre van szükség, ezért a jármű össztömege mindössze 840 kg, azaz 120 kg-mal könnyebb, mint a korábbi Swift. Ez nagyban hozzájárul a kisebb üzemanyag-fogyasztáshoz és hatalmas javulást hoz az alapvető funkciók, azaz a haladás, a kanyarodás és a megállás területén.

Heratect platform

A padlólemez és a csatlakozó részegységeket nem külön-külön, hanem egy egységként optimalizálták, ezért a zaj és a vibráció is csökkent, és javult a menetkomfort.

1,0 l-es Boosterjet közvetlen befecskendezéses turbómotor

A kis lökettérfogat és a közvetlen befecskendezés korlátozza az üzemanyag-fogyasztást, azonban a turbófeltöltőnek köszönhetően az egyliteres motor nyomatéka akkora, mint az 1,7–1,8 literes szívómotoroké. A nagy teljesítmény dacára zaj, vibráció és ridegség szempontjából is kiválóan teljesít, mivel sikerült nagyban növelni a merevséget, és megfelelő intézkedésekkel csökkenteni a háromhengeres motorokra jellemző zajt és vibrációt. A motor bármilyen környezetben remekül teljesít, a városi közlekedéstől a sportos vezetésig.

1,0 l-es Boosterjet közvetlen befecskendezéses turbómotor

1,2 l-es Dualjet motor

Az új Swift 1,2 l-es Dualjet benzinmotorral is kapható, amelyet a nagyobb kompresszió érdekében kompakt hengerekkel láttak el, a kopogás kiküszöböléséről EGR (kipufogógáz-visszavezetés) gondoskodik, miközben kettős befecskendezésének és egyéb jellemzőknek köszönhetően átlagosan öt százalékkal gazdaságosabb, mint a korábbi Swiftben működő 1,2 l-es Dualjet motor.

1,2 l-es Dualjet motor

5 sebességes kézi váltó, CVT és 6 sebességes automata váltó

Az 5 sebességes kézi váltó minden motorhoz és hajtáslánchoz optimális áttételekkel rendelkezik a lehető legjobb üzemanyag-fogyasztás és vezetési teljesítmény érdekében. Az 1,0 literes motorhoz használt változat kicsit szilárdabb érzettel nyújt sportosabb váltási élményt. Emellett rendelhető sima és rángatásmentes CVT (folyamatosan változó áttételű) és szélesebb áttétel-tartományú 6 sebességes automata váltó is.

Könnyű és kompakt SHVS lágy hibrid rendszer

Az SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) egy optimális lágy hibrid rendszer a kompakt autókhoz. Az ISG (integrált indító-generátor) generátorként és elektromos motorként is működik, amelyet egy 12 voltos lítium-ion akkumulátor lát el energiával. Az olyan helyzetekben, amelyek sok üzemanyagot igényelnek, például induláskor vagy gyorsuláskor, az SHVS úgy segíti a fogyasztás csökkentését, hogy a regeneratív fékezéssel visszanyert energiából az elektromos motorral rásegít a hajtásra. Mivel az ISG a hagyományos indítómotorokkal ellentétben szíjhajtással indítja újra a motort az automatikus motorleállítás után, az indítás gyorsabb és simább. Az SHVS az 1,0 l-es Boosterjet és az 1,2 l-es Dualjet motorhoz is rendelhető.

Emellett a könnyű és hosszú élettartamú lítium-ion akkumulátor kiváló regeneratív hatékonyságú, így növeli a rásegítés gyakoriságát. Az akkumulátor az elektromos fogyasztókat, például a motor elektromos alkatrészeit, a műszereket és az audiorendszert is ellátja energiával.

A teljesítmény egyéb fejlesztései

  • A zaj, a vibráció és a ridegség szempontjából jelentős előrelépés a nagyobb karosszériamerevség és az optimalizált zajelnyelés és zajszigetelés, amelyeknek köszönhetően az új Swift három százalékkal csendesebb a korábbinál.
  • Az aerodinamikusabb kialakítás nyolc százalékkal csökkenti a légellenállást a korábbi Swifthez képest.
  • A fordulási sugár 4,8 m, vagyis 0,4 m-rel kisebb, mint a korábbi Swifté.

Fejlett biztonság

A fejlett, előre néző érzékelőrendszer számos biztonsági technológia alapját biztosítja, amelyek közül a legfontosabb az ütközések hatását csökkentő Dual Sensor Brake Support (DSBS). Ha a rendszer azt érzékeli, hogy az autó előtt lévő akadállyal ütközés veszélye áll fenn, hallható vagy látható figyelmeztetéssel jelez a vezetőnek. Ha nagy a veszélye annak, hogy az autó az előtte lévő akadálynak ütközik és a vezető vészfékez, akkor a rendszer bekapcsolja a fékrásegítőt, amely növeli a fékerőt. Ha tovább nő az ütközés veszélye, a rendszer erős automatikus fékezést végez, hogy elkerülje az ütközést vagy csökkentse a károkat.

Egyéb segédrendszerek:

  • Figyelmeztetés sávelhagyásra
  • Figyelmeztetés a vezető fáradására
  • Fényszóróvezérlés
  • Adaptív tempomat
Azért, hogy az európai ügyfelek megkaphassák mindazt, amire szükségük van a japán tervezés és fejlesztés mellett, Európa útjain, helyi tesztvezetőkkel finomhangolták az új Swiftet. A padlólemezt, a Swift fejlesztésének központi elemét 2016 januárjában kezdték el tesztelni az Egyesült Királyságban és Németországban. A több mint 10 000 km-es teszt során a csapatok összesen 90 felfüggesztés-prototípust vizsgáltak, hogy a brit utakon szükséges pontos kormányzás és agilis felfüggesztés mellett a német Autobahnon elengedhetetlen nagy sebességnél is stabil kormányzás és menetkényelem követelményeit egyaránt teljesíthessék. A hajtásláncokat, köztük a Suzuki lágy hibrid rendszerét is tesztelték Svédország fagyos tájain, illetve a dél-spanyolországi forróságban és a magas hegyek között. A kapaszkodóképességet és a lejtmeneti tulajdonságokat az Alpok nehéz terepén tették próbára. Ez az ellenőrzés és az új Swift padlólemezén, felfüggesztésén és hajtásláncán végzett, Európa nehéz terepeihez tervezett módosítások kulcsszerepet játszottak abban, hogy az új Swift vezetése igazán felemelő élmény legyen.



Hirdetés

Kiemelt Partnereink