Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Összefog a Volvo és a CATL
2024.04.23 06:19Mindentudó a mesterséges intelligencia?
2024.04.23 04:23Végre kiderült, milyen nevet kap a BYD elektromos pick-upja
2024.04.22 17:17A BME Suborbitals meg sem állna az űrig
2024.04.22 16:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Hidrogénes Audit hozott az új év
Az üzemanyagcellás modell még csak tanulmány, de már nem a rajzasztalon, hanem a Detroit-i autószalonon találkozhattak a jövőt közelebb hozó autóval az érdeklődők.
Magas labda lenne dízelbotrányozni a Volkswagen családjába tartozó négykarikás nemdízel hajtáslánca kapcsán, ám egyelőre nem tűnik úgy, hogy a gázolaj helyett a hidrogénre szavazna az Audi. A második üzemanyagcellás tanulmányuk reális alternatíva lehet a jövőt illetően, ám hogy pár éven belül kiváltanák vele a hagyományos belső égésű motorokat, aligha hihető forgatókönyv. Az utat mindenesetre keresik, és a japán úttörők nyomában a németek is hitet tesznek amellett, hogy még az elektromos hajtásnak is létezik alternatívája. Az A7 Sportback h-tron vezetése közben szerzett tapasztalatinkról itt olvashatja beszámolónkat.
A SUV kategóriába sorolható, frissen bemutatott koncepció a korábban prezentált e-tron Quattro igen közeli rokonának tekinthető, a külalakot tekintve mindenképp. Odabent viszont egy 110 kW teljesítményű üzemanyagcellás hajtásrendszer áll készenlétben, hogy hidrogénnel feltankolva (a művelet mintegy négy percet vesz csupán igénybe) 122 és 190 lóerős villanymotorok biztosítsanak 7 másodpercen belüli gyorsulást 100 kilométeres óránkénti sebességre a nem éppen kis járműnek.
Tele tankkal 600 kilométeres hatótávot ígér a tanulmány, legfeljebb 60 kilométer/órás sebességgel akár magát is elvezeti az autó, a parkolást is rá lehet bízni.
Napelemes tetőt kapott a jövő hírnöke, amely kiegészítés révén évente 1000 kilométerrel növelhető a hatótáv. Diszkrét lépésnek tűnik egyetlen autó esetében, mégis nagy lépést hozhat a technológia elterjedése összességében a közlekedés világában.
Néhány éven belül még nem nagyon találkozhatunk ilyen autóval az utakon, előbb várhatóan az elektromos hajtások kerülnek szériagyártásba. Hidrogénes Audi modellekre nagyjából 2020-ig kell várniuk a vásárlóknak.