Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Már dolgoznak a szegedi BYD-gyár építkezésén
2024.04.23 10:21Nőtt a légi áruszállítás mennyisége és díja
2024.04.23 09:20Ezért van mindig dugó az M0-áson
2024.04.23 08:18Autonóm teherautót tesztel valódi forgalomban az MAN
2024.04.23 07:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Háromezer irodai szék inog a Volkswagennél
Jelentős leépítést tervez a német gyártó, a dízelbotrány miatt tervezett költségcsökkentési lépést jövő év végéig hajtanák végre.
Az adminisztrációs munkakörök jelentős csökkentését tervezi a Volkswagen: 2017 végéig akár minden tízedik irodai állás is megszűnhet. Egyelőre az alkalmazottaknak többségének nincs mitől tartania, hiszen német sajtóértesülések szerint a gyártó belső, foglalkoztatási szabályai megvédik a VW törzsalkalmazottait a hagyományos értelemben vett elbocsátástól.
A német konszern a kibocsátási botrány miatt azonban a lehető legtöbb területen költségcsökkentésre törekszik. A most tervezett, háromezres elbocsátási folyamat végrehajtása azért tart viszonylag hosszú ideig, mert a Volkswagen viszonylag lágyabb eszközöket tervez alkalmazni: idő előtti nyugdíjazásokat, vagy az ideiglenes szerződések, illetve a fluktuáció miatt felszabaduló munkahelyek visszafogottabb feltöltését.
Bár a konszernen belüli különböző megtakarítási gondolatok megítélése nem egységes, egy dolog biztos: az Automobilwoche szerint a gyártó 6,7 milliárd eurós (azaz több mint 2000 milliárd forintos) tartalékot képzett a dízelbotrány kezelésére. Érthető, hogy a Volkswagennek most minden euró számít.