Gyártók Három jelentős évfordulót ünnepel az Audi Goodwoodban

Három jelentős évfordulót ünnepel az Audi Goodwoodban

autopro.hu | 2013.07.11 09:33

Három jelentős évfordulót ünnepel az Audi Goodwoodban

Anglia déli részén található Goodwoodban tartják a sebesség fesztivált július 12-14. között. A huszadik alkalommal megrendezett fesztivál a világ legnagyobb veterán motorsport rendezvénye, amelynek programjai évről évre 150 ezer látogatót csábítanak.

Hirdetés

Az Audi az autósport egy igazi ikonjával, az 1936-os Auto Union Type C versenyautóval színesíti a látnivalók sorát, valamint az Audi Sport történelmének két mérföldkövét ünnepli: 1983-ban, 30 évvel ezelőtt az Audi Rallye quattro A2 volánja mögött Hannu Mikkola az Audi pilótái közül elsőként szerezte meg a ralivilágbajnoki címet, 25 évvel ezelőtt pedig, a szériában való szereplésének első évében, az Audi Sport az Audi 200 quattróval diadalmaskodott az amerikai TransAm sorozatban.

Egy legenda felújítva

Az idei Festival of Speed alkalmat adhat Hannu Mikkola számára, hogy visszatekintsen a motorsportban eltöltött éveire. Harminc évvel ezelőtt éppen Angliában szerezte meg ralivilágbajnoki címét az Audi Rallye quattro A2 pilótájaként. Az emlékezetes novemberi pillanat az 1983-as szezon utolsó versenyének, az RAC Rallye-nak a befejező szakaszára esett. Egyedül Walter Röhrl előzhette volna meg a pontversenyt vezető Mikkolát, de Röhrl nem tudott elindulni, így Mikkolának már csak be kellett fejeznie a versenyt a cím megszerzéséhez. Így emlékezett vissza: „Elképesztő volt a feszültség, majd megkaptuk a hírt és onnantól teljesen nyugodtan tudtam vezetni az RAC Rally-n.” Talán nem is annyira nyugodtan, mint állítja, hiszen az előkelő második helyen végzett - a szintén Audival versenyző - Stig Blomqvist mögött és megszerezte a bajnoki címet.

Az Audi Tradition meglepetéssel készült Hannu Mikkola számára: néhány évvel ezelőtt az Audi AG, a márka történelmét gondozó részlegének alkalma nyílt visszavásárolni azt a versenyautót, amely megnyerte az 1983-as RAC Rally-t. Az alapos felújítás véget ért, az autó eredeti fényében tündököl és az 1983-as ralivilágbajnokot kérték fel goodwoodi bemutatására: „Nagyon megható ismét abban az autóban ülni, amellyel akkoriban versenyeztem.” Ahhoz, hogy a pillanat tökéletes legyen a Goodwood Hillclimb során, a pilótához csatlakozik még valaki, az 1983-as világbajnoki csapat másik tagja, Arne Hertz, aki tizenegy éven át navigált Mikkolának.

Öt évvel később, 1988-ban, a raliban aratott sikerek után az Audi Sport a pályaversenyzésre összpontosított, a négykarikások drámai sikerrel tértek vissza a nemzetközi motorsport világába: az Audi 200 quattro, egy néhány hónap alatt fejlesztett versenyautó felforgatta az amerikai TransAm sorozatot. Az Audi 200 quattróból és az öthengeres turbófeltöltésű motorból kiindulva egy összkerékhajtású, 510 lóerős versenyautó született. A szezon végére tizenhárom versenyből nyolcat az Audi nyert, ezzel elhódítva a gyártói világbajnoki címet. A pilótaruhát Hurley Haywood, Hans-Joachim Stuck és Walter Röhrl öltötték magukra, az egyéni bajnoki cím Haywoodot illette. A Festival of Speed-en Hans-Joachim Stuck vezeti majd az Audi 200 quattro TransAm-et.

A Festival of Speed nem lenne teljes Nick Mason nélkül. A Pink Floyd dobosa igazi autóbolond, aki már az első fesztiválon is jelent volt, amelyet March grófja évről évre megrendez az Anglia déli részén található családi birtokon. A gróf édesapja építtetett annak idején versenypályát a családi ház mellett, de a létesítmény szép lassan feledésbe merült. A fiú felélesztette a sportos hagyományt a Festival of Speed létrehozásával, amely szép lassan legendássá válik. Nick Mason immáron hetedszer vezeti az Audi Tradition autóit. „Ő az Auto Union utolsó gyári versenyzője” - mondták viccesen a nézők, miután többször is feltűnt a harmincas évekbeli Auto Union Ezüst Nyilak volánja mögött. March grófjának külön kérésére és a huszadik évforduló alkalmából az Audi Tradition Goodwoodba viszi az Auto Union Type C-t. A 16 hengeres versenyautóval Bernd Rosemeyer uralta az európai versenypályákat 1936-ban. A Nick Mason által vezetett autó, az Audi történelmének egy igazi ékszere, amelyet speciálisan hegyi versenyekre készítettek fel, hátsó kerekei dupla abroncsozást kaptak. „Minden alkalommal nagy megtiszteltetés és kiváltság, hogy valamelyik Auto Union Ezüst Nyilat vezethetem” - mondta a Pink Floyd dobosa.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink