Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Világdöntőbe jutottak az ELTE programozói
2024.04.19 12:23Megkapta az engedélyt akkumulátor-összeszerelő üzemére a BMW
2024.04.19 11:18Az idén sem fizet osztalékot a Rába
2024.04.19 10:16A vártnál többszörösére nőtt az érdeklődés a Xiaomi e-autója iránt
2024.04.19 09:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Harmadával csökkenő fogyasztás: egyenlőségjelet tesz a Mazda a dízel és a benzin közé
Még tovább csavarják a japánok a Skyactiv technológiát: a benzines modellek fogyasztása 30 százalékkal is eshet, így az üzemanyag-hatékonyságot nézve eltűnhet a dízelek eddigi előnye.
Újabb fejezetéhez ért a Mazda más gyártóktól alapjaiban eltérő filozófiája: a Skyactiv technológiát továbbfejlesztve a japánok elképesztő fogyasztáscsökkenést ígérnek a benzines motorokhoz. Az autoblog.com szerint az új, HCCI módszerrel akár harminc százalékkal kevesebb benzinnel is megelégszik az autó, ami így lényegében elérheti a dízelesek hatékonysági szintjét. Egy közepes méretű autónál száz kilométeren az üzemanyagigény megállhat a 3,3 liternél.
A Skyactiv technológia esetében a „trükköt” eddig is a sűrítési arány környékén kellett keresni, nincs ez most sem másképp. A HCCI segítségével a benzinmotoroknál is elhagyható a gyújtógyertya, az égés öngyulladással veszi kezdetét. Hasonló fejlesztéseket korábban a GM, a Daimler és a Hyundai is végzett, azonban ezek a kísérletek a tömegtermelésig nem jutottak el.
Az újítás már 2018-ban megjelenhet a sorozatgyártásban, a piacon a tervek szerint a Mazda 3 következő generációjával debütálhat.