Gyártók Gigászi küzdelem indul India autópiacáért

Gigászi küzdelem indul India autópiacáért

autopro.hu/B.B. | 2017.03.21 06:26

Gigászi küzdelem indul India autópiacáért

A Suzuki és a VW már ismeri egymást, a zátonyra futott együttműködést követően most mindkét fél más gyártókkal szövetkezik az ázsiai ország tekintélyes nagyságú keresletéért.

Hirdetés

Köztudott, hogy elemzések szerint India lehet az új Kína, autóipari szempontból legalábbis. A két, milliárdos lakossággal rendelkező ország sok szempontból eltér, de a várakozások szerint a Kínában már egy ideje zajló robosztus járműipari keresletnövekedéshez hasonló indulhat meg a jövőben Indiában is. Az éppen ezért talán legígéretesebbnek tűnő autópiacon most felerősödik a mozgolódás, írja az Automotive News.

Az utóbbi hetekben ugyanis két újabb, együttműködő járműipari duó jött létre, melyek hamarosan a szubkontinensen is egymásnak feszülhetnek, a Suzuki és a Toyota, valamint a Volkswagen és a Tata kooperációja ezzel pedig igencsak érdekes versenyt indíthat el úgy, hogy a világ két legnagyobb autógyártója, a Toyota és a VW sem vetette meg még igazán a lábát Indiában. A tét márpedig nem kicsi, 2011 és 2016 között az indiai személyautó-piac 12 százalékkal növekedett, tavaly már csaknem 2,8 millió kocsi fogyott. A tempó pedig úgy látszik, egyre fokozódik, hiszen 2016 első kilenc hónapjának 8,6 százalékos növekedésével az ország globális mércével is az egyik legfigyelemreméltóbb autóipari bővülést mutatta.

A mondás, miszerint egyedül nem megy, most is igaz, ezért nézzük meg, milyen „csapatok” jöttek létre az utóbbi időszakban. A VW az indiai Tata-csoporttal fogott össze, a cél alkatrészek és járművek közös fejlesztése, hogy a feltörekvő piacokon így növeljék versenyképességüket. A párbeszédet az európaiak részéről a Skoda vezeti, így valószínűleg hosszabb távon is a cseh márka állhat a konszern indiai munkáinak fókuszában. A Toyota sem választott rossz partnert, hiszen a Suzuki leányvállalata, a Maruti Suzuki India a helyi piac egyik fő résztvevője, az eladott autók fele csaknem tőle származik, ennek megfelelően pedig a japánoknál is komoly ismeretállomány gyűlt össze a helyi piacról. Mindkét szövetségről elmondható, hogy az egyik fél Indiáról szóló információkkal gyarapodik, cserébe a másik valamivel fejlettebb technológiákhoz fér hozzá.

A japán duó arra számít, hogy 2020-ra India lehet a világ harmadik legnagyobb autópiaca, sőt az is kiderült, meghódításának egyik fő eszközét a fejlett kisautókban látják.

Tegyük hozzá, hogy egy-egy megkötött szándéknyilatkozat korántsem garancia a sikerre, erre épp a most felsorakozó felek szolgáltatják a legjobb példát. A Volkswagen és a Suzuki közös munkája 2015-ben futott zátonyra, aminek egyik oka - bár apróságnak hangzik – a kulturális eltérésekből fakadó bizalmatlanság volt.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink