Gyártók Genesis: határ a csillagos ég?

Genesis: határ a csillagos ég?

autopro.hu/B.B. | 2016.08.08 15:27

Genesis: határ a csillagos ég?

A Hyundai Motor Company néhány modelljéből két Lamborghini-veterán faraghat különálló, luxust kínáló márkát.

Hirdetés

Nem akármilyen duót kaparintott meg a Hyundai: a márkaépítés mestere, Manfred Fitzgerald és a tervező Luc Donckerwolke húsz év után kezd ismét közös munkába, hogy a Genesisből luxusmárkát faragjon. A páros utoljára évtizedekkel ezelőtt a VW-csoportnál dolgozott együtt, akkor a Lamborghini üzletének felpörgetése volt a feladatuk.

A koreai gyártó terve az, hogy teljes értékű, független márkává emelje a Genesist. Az Automotive News szerint ez a fogyasztók számára leginkább azt jelentheti, hogy az eddig megjelent G90 és G80 szedánok után merészebb formatervű autók is piacra kerülhetnek.

A Genesist a Hyundai-csoport vezetői főleg a német (Mercedes-Benz, Audi, BMW) és japán (Lexus) prémiummárkák ellenfelének szánják, a kérdés már csak az, hogy egy kisebb múlttal bíró autógyártó képes-e kitermelni egy ilyen magas szinten is versenyképes márkát.

A tervek szerint 2020-ban hat modell érkezhet a Genesis logójával ellátva, az első bemutatók az Egyesült Államokban várhatók. A márkaépítés ugyanakkor ennél jóval hosszabb távú projekt, a konszern képviselői szerint most egy húsz éves programba vágnak bele.

Donckerwolke elmondása szerint a kihívás azért is különleges, mert a márkának nincs komolyabb előélete, ezáltal pedig „teljesen szabadon határozhatják meg annak identitását.” Az meglehetősen biztosnak tűnik, hogy a kinézetre komoly hangsúly kerül, de Fitzgerald szerint a karosszéria alatt is a legversenyképesebb alkatrészek lapulnak majd: az elektromos és hibrid hajtáslánc mellett akár üzemanyagcellás technológiával is készülhetnek majd az autók.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink