Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hússzorosára nő a hazai ipar energiatárolói kapacitása
2024.04.25 12:22A Tesla az Airbnb és az Uber kombinációját tervezi a robotaxijaival
2024.04.25 10:23Sikeresebb lenne függetlenként a Porsche?
2024.04.25 09:24„A Magyar Suzuki elkötelezett a munkavállalói iránt”
2024.04.25 08:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
F1-es technológiával támad a katonai járműveket gyártó BAE
A világon először alkalmaztak a Forma-1-ben kifejlesztett technológiát katonai járművekben, aminek köszönhetően lényegesen javul a harckocsik kezelhetősége, illetve sebessége.
A BAE Systems mérnökei aktív lengéscsillapító-rendszert szereltek a CV90-es harci jármű legfrissebb variánsaiba. Az új technológiának köszönhetően a katonai jármű soha nem látott sebességet képes elérni a harcmezőn. A szöggyorsulás 40 százalékos csökkentésével pedig újabb szintre emelték az amúgy is világszínvonalú harckocsi mozgékonyságát.
A simább haladásnak köszönhetően a CV90 legénysége számára kevésbé fárasztó a katonai járműben töltött idő |
Annak ellenére, hogy a harckocsi nehéz terepviszonyokon akár 30–40 százalékkal nagyobb sebességgel képes közlekedni, a megnövekedett stabilitás csökkenti a páncélozott jármű alkatrészeinek elhasználódását, és ezáltal leszorítja a fenntartási költségeket.
A simább haladásnak köszönhetően a CV90 legénysége számára kevésbé fárasztó a járműben töltött idő. A függőleges mozgás mérséklésének köszönhetően a tüzér pedig nagyobb pontossággal talál célba.
Aktív felfüggesztéssel többnyire 700 kilogrammnál kisebb tömegű versenyautókban találkozhatunk, ám a BAE Systems mérnökei sikeresen adaptálták a technológiát nehéz lánctalpas járművekre, amelyek tömege elérheti a 35 tonnát. Tesztek során az aktív felfüggesztéssel ellátott CV90 sebességrekordot döntött nehéz terepen.
Az először a Forma-1-ben az 1990-es években debütált (majd hamarosan be is tiltott) aktív lengéscsillapítás érzékeli a jármű sebességét, illetve a terepviszonyokat, majd ezek alapján a lengéscsillapítás folyamatos vezérlésén keresztül vízszintben tartja a járművet |
Dan Lindell, a BAE Systems CV90 platformért felelős vezetője elmondta: „Az általában kistömegű versenyautókban használt aktív lengéscsillapító-rendszer nehéz lánctalpas járművekre történő adaptálása különleges kihívás elé állított minket, ám az így kapott fejlett technológia, a teljesítmény esetében jelentős fejlődést, a költségek terén pedig jelentős megtakarításokat jelent ügyfeleink számára."
Az egyik legnagyobb katonai járműcsaládnak számító CV90-et a svéd BAE Systems tervezte és gyártja. A CV90-et jelenleg Norvégiában, Finnországban és Dániában használják, és sikeresen vett részt számos ENSZ és NATO hadművelet során.