Gyártók Ezt lehet tudni az új, 2018-as Audi Q8 SUV-ról

Ezt lehet tudni az új, 2018-as Audi Q8 SUV-ról

autopro.hu/Sz.K. | 2017.05.20 06:45

Ezt lehet tudni az új, 2018-as Audi Q8 SUV-ról

Az Audi új zászlóshajója, a Q8-as SUV még kihívóbb külsővel rendelkezik, mint a Q7, és nagy riválisa lesz a hasonló Range Rovernek.

Hirdetés

Az Audi legújabb SUV gyártási offenzívája nem mutatja a lassulás jeleit, és a vállalatnak új 4x4-ese van a tarsolyában 2018-ra, ami pontosan a ranglétra tetején fog állni zászlóshajóként, és a hasonló kinézetű Range Rover riválisa lesz.

Ez egy teljesen új Q8-as lesz, a koncepcióját az idei év két legnagyobb autószalonján – a Detroitin januárban, és a Genfin márciusban – tekinthettük meg. A koncepció stílusa alapján azt mondhatjuk, hogy egy nagy, és kihívó SUV-ról van szó, ami a Q7-es fölött áll a kicsit kupésabb oldalprofiljával, csak úgy, mint a többi prémium kategóriás SUV, a BMW X6 és a Mercedes GLE Coupe.

A Q8 gyártása az Audi pozsonyi gyárában lesz, a gyártás a Q7-tel együtt fog zajlani.

A koncepció hasonló méretekkel rendelkezik, mint a jelenlegi Q7-es, több mint 5 méter hosszú, és a tengelytávolsága 3 méteres. A különbség annyi, hogy a Q8 40 milliméterrel alacsonyabb. A ferde tetővonal és a kúpos fenék mellett a tervek négyülésesek, míg a gyártott verzió várhatóan elérhető lesz ötüléses kivitelben is. A tervek szerint 630 literes csomagtartója lesz.

A Q8 plug-in hibrid e-tron modellként lett bemutatva, 3.0 literes TFSI motor hajtja, amit kombináltak egy elektromos motorral, ami pedig egy 17,9 kWh-s lítium ionos akkumulátorral megy. Az erőátvitel kombinálva 438 fék lóerőt és 700 Nm-es forgatónyomatékot hasznosít.

Az Audi állítja, hogy az autó 5,4 másodperc alatt gyorsul nulláról száz kilométer/órára, a végső sebessége 248 kilométer/óra, miközben kilométerenként 53 gramm széndioxidot bocsájt ki. Az erő egy nyolcsebességes automata váltón és négykerék meghajtáson keresztül adódik tovább.

Hátul LED fények futnak végig az autó egész szélességében; az Audi szerint ez ismertetőjegye lesz a jövőbeli e-tron modelleknek.

Jó esély van rá, hogy a petrol-elektromos hajtáslánc elérhető lesz a gyártott modelleken is, az Audi azt mondja: „A használatuk a tanulmányban újra és újra demonstrálja a fontosságukat.” Csak elektromos meghajtással a Q8 akár 60 kilométert is meg tud tenni, és a lítium ionos akkumulátornak két és fél órára van szüksége ahhoz, hogy teljesen feltöltődjön.

Akik többet akarnak, lehetőségük lesz váltani egy Audi SQ8-asra. A magas teljesítményű modell valószínűleg ugyanazt a 4.0 literes bi-turbó V8 dízelmotort fogja használni, mint az SQ7-es, ezzel 429 fék lóerőt kifejtve. Amikor az SQ8-ról kérdezték Detroitban, az Audi eladásokért és marketingért felelős bizottsági tagja, Dietmar Voggenreiter azt mondta, „ez olyasmi, amit én tennék.”

A tervek az Audi szimpla keretes, nyolcszögletű hűtőrácsát alkalmazzák, amit az új mátrix LED fényszórók kereteznek.

A Q8-as 23 hüvelykes ötvözött kerekeken gurul, karbon-kerámia fékekkel.

Hátul LED fények futnak végig az autó egész szélességében; az Audi szerint ez ismertetőjegye lesz a jövőbeli e-tron modelleknek.

Belül a márka egy halom új technológiát alkalmaz, de az első beltéri fotókra még várni kell.

A hivatalos közlések szerint az Audi 12,3 hüvelykes virtuális vezető kijelzője több funkcionalitást és magasabb szilárdságot biztosít. Új irányító és kijelző tervek fogják helyettesíteni a gombok tömkelegét egy digitális érintőkijelzővel műszerfalon és a középső konzolon.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink