Gyártók Ez történt a magyar járműiparban a 49. héten

Ez történt a magyar járműiparban a 49. héten

Biró Csongor | 2013.12.06 12:11

Ez történt a magyar járműiparban a 49. héten

Új, heti összefoglaló cikkünkben csokorba kötjük a hét legfontosabb autóipari híreit és felelevenítjük az Autopro legfontosabb, a héten megjelenő cikkeit.

Hirdetés

December első hetében csak úgy záporoztak a jó hírek. Idén októberben az előzetes adatok alapján az ipari termelés 6 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, a járműiparnak köszönhetően 1,8 százalékkal emelkedett a GDP a harmadik negyedévben az előző év azonos időszakához képest, a Mercedes-Benz nemzetközi szinten 11 százalékkal teljesítette túl az első 11 hónap alatt a tavalyi 12 hónapot. Az előre jelzett növekedési ütem megvalósulni látszik a magyar autópiacon, ugyanis novemberben is kedvezően alakultak az autóeladások. Az elmúlt hónapban 4971 új személygépkocsi és 1490 3,5 tonna össztömeget nem meghaladó kishaszon-gépjármű került az utakra. Éves lebontásban előbbi szám 51 380-at, utóbbi pedig 9902 eladott járművet takar. Cséfalvay Zoltán államtitkár 4380 milliárdot ígért gazdaságfejlesztésre, megérkezett az első hibrid busz Kecskemétre.

Jörg Heinze, a kecskeméti présüzem vezetője (b), Zombor Gábor, Kecskemét polgármestere (b2), Frank Klein, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója (b3) és Frank Weber, a Daimler AG présüzemeinek vezetője (j) a kecskeméti Mercedes-Benz gyár fémmegmunkáló üzemének ünnepélyes átadásán Kecskeméten december 5-én

A héten komoly beruházások is befejeződtek, új, 1350 négyzetméteres üzemcsarnokot épített az Almáskerti Ipari Parkban Békéscsabán a Losonczi Mérnöki Szolgáltató és Kereskedelmi vállalkozás. A társaság elsősorban a nemzetközi autóipar fémmegmunkáló gépeihez készít egyedi, nagy hozzáadott értékű, precíziós szerszámokat. December 5-én a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában megkezdte működését a több mint öt millió eurós beruházással létesített szerszámkészítő üzemegység. A szolnoki ipari parkban az Ecseri Kft. létesített öntőüzemet. Megtudtuk, hogy erős évet zárt a Barabás mérnökiroda, 500 millió forinttal támogat öt egyetemet a Mol.

Rossz hírből is jutott, pénteken drágult a gázolaj, így a mostani emeléssel a gázolaj átlagára 425-426 forintra nőtt, a benziné 402-403 forint maradt. A Chevrolet pedig alig vetette meg Európában a lábát, máris kivonul a kontinensről, a márka Magyarországon is felszámolja jelenlétét 2015-ig. Japánban pedig megtörtént az, aminek nem szabadott volna megtörténnie, egy automatikus fékezéssel felszerelt Mazda koccant és megsérültek a benne ülők.

A héten egy sorozatot indítottunk, amelyben összefoglaljuk a legnagyobb autóipari vállalatok (gyártók, beszállítók) idei eseményeit, elsőként az Audi Hungariáról írtunk.

Nagytekintélyű szakembereket kérdeztünk, Vincze-Pap Sándort a hazai buszgyártás helyzetéről, Lepsényi Istvánt a beszállító-fejlesztésről, Mátyus Pétert a BMW beszállítói stratégiájáról faggattuk. A MABUSZ elnöke szerint fejlesztési hullám várható a magyarországi buszgyártásban. Mátyus Péter elmondta, hogy a BMW minden 100 euró beszerzéséből hármat nálunk költ el. Lepsényi István, a Knorr-Bremse vezérigazgatója arról is beszélt az interjúnkban, hogy nem lehet sikeres egy vállalat megfelelő menedzsment nélkül. Veres László a Wescast vezérigazgatója októbertől a kínai tulajdonban lévő kanadai autóipari beszállító európai üzletágát is vezeti - erről is beszélgettünk vele.

2013 a buszok éve volt a magyar járműiparban. Az év végére is jutott a jóból: a BKV 15 új buszra, a BKK 24 új trolira írt ki pályázatot decemberben. Szintén ezen a héten tudtuk meg, hogy a HITA élére Berényi Jánost nevezte ki a kormány. Megismerkedtünk továbbá egy kis dán robottal, amely alkalmazása kiválthat monoton munkát végző betanított munkásokat, elemeztük a jövő évi adótörvényeket, beszélgettünk a BME kreatív hallgatóival, akik a Paradicsom Csapattal építik a jövőt.

Kiemelt Partnereink