Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Világdöntőbe jutottak az ELTE programozói
2024.04.19 12:23Megkapta az engedélyt akkumulátor-összeszerelő üzemére a BMW
2024.04.19 11:18Az idén sem fizet osztalékot a Rába
2024.04.19 10:16A vártnál többszörösére nőtt az érdeklődés a Xiaomi e-autója iránt
2024.04.19 09:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ennyit keresnek egy-egy autón a gyártók
Lezárult a féléves jelentési időszak, az adózás előtti adatok alapján a Center Automotive Research megvizsgálta az egy autóra eső haszonréseket.
Míg az utóbbi időszakban megfordult az előjel, vagyis növekedni kezdett az Opel, a GM-leány egy járműre eső üzemi eredménye 190 euró, marzsa pedig 1,3 százalék volt. Kedvezőbb adatokat mutat a dízelbotrány miatt komoly válságot megélt Volkswagen: az egy népautóra eső üzemi eredmény 375 euró volt az év első hat hónapjában, a gyártó árrése pedig 1,7 százalék. Fontos megjegyezni, hogy a gyártó költségvetését a vizsgált időszakban jelentősen átrendezték az emissziós ügyek.
A Seatnál ugyanezek az értékek 337 eurót, illetve 2,1 százalékot jelentenek, magyarul a spanyol márka sem számít a konszern húzóerejének. Sokkal inkább elmondható ez a Skodáról, ami autónként kamatok, adó és amortizáció levonása nélkül 1589 eurót keres, összességében 9,6 százalékos üzemi marzsot könyvelhet el. Összegében több marad az Audinál (járművenként 3337 euró), ám az értékkülönbözet „csak” 8,8 százalék. A VW-konszern már-már jackpotját a Porsche jelenti: a darabonkénti üzemi eredmény 15641 euró, az üzemi marzs pedig 16,7 százalékos volt. A teljes konszernt tekintve 801 euróról, illetve 4,5 százalékos haszonról beszélhetünk.
A Renault kocsinként 715 eurónak, valamint 4,7 százalékos marzsnak örülhetett. Ebben jelentős szerepe volt a kisebb modellek népszerűségének, és a drágábban eladható modelleknek (mint a Talisman) is. Jobban teljesített a Peugeot, autónként 844 euró üzemi eredményt és 6,8 százalék árrést ért el.
A Ford sem panaszkodhat, gépenként 1652 euró ütötte markát (ez szintén adózás előtti adat), árrése pedig 8,7 százalékra rúgott.
Ami a VW-konszernen túl a németeket illeti, a Mercedes, főleg az új E-osztályhoz kapcsolódó költségek miatt a korábbinál valamivel kisebb, autónként 3192 eurós eredményt, ezzel pedig 7,9 százalékos marzsot realizált. Ennél jobban muzsikált a BMW, 3389 euró, valamint 9,5 százalékos adatokat produkált.