Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új árazási struktúra jön Európában a Supercharger hálózathoz
2024.04.18 17:17A StudentTechLab a jobb stratégiára fókuszál
2024.04.18 16:22Még több kínai OEM épít autógyárat Európában a Bosch szerint
2024.04.18 15:20Megtorpant az európai autópiac
2024.04.18 14:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Eljött a nap, indul a Gigafactory
A július óta tartó próbaüzem után a gyártó várva-várt telephelye a Powerwall akkumulátorokkal kezdi a munkát. A Model 3 telepei gyártása az év második felétől indul, akkor az alkalmazotti létszám is megugrik.
Több év óta tartó építkezés után munkába állt a Tesla nem kis marketinggel megtámogatott Gigafactory gyára. Az üzem még most sem készült el teljesen, egyelőre annak harmadában kezdődik most meg az tesztidőszak utáni üzleti célú, vagyis fogyasztóknak szánt termelés. Első első itt készülő termékek a háztartásokba szánt fali energiatárolók lesznek, számol be az autoblog.com.
Az építkezés folytatásával 2017 második felében (ekkor már 6500 főnek ad majd munkát az üzem) itt zajlik majd a Model 3 típusokhoz szánt akkumulátorok készítése is. Ez azért jelentős nem csak a Tesla, hanem közvetve az egész autóipar számára, mivel lassan, de biztosan csökkeni kezdhet az elektromos autók akkumulátorainak terén a beszállítók eddigi viszonylagos dominanciája. Eddig ugyanis a legnagyobb e-autó gyártók szinte mindegyike távol-kelet-ázsiai cégektől (Panasonic, LG) szerezte be az alkatrészeket, ám a kereslethez felzárkózó termelőkapacitások miatt most akár a telepek árának további csökkenése is megtörténhet. Egyébként pontosan ez volt a terve Elon Musknak is a Gigafactory építésével.
A nevadai sivatagban felépített Tesla-üzem a tervek szerint 2018-ban már tízezer alkalmazottal rendelkezik majd, és évente összesen 35 gWh teljesítménnyel bíró akkumulátor előállítására lesz képes. A gyár teljes kihasználtsága az évtized végén jöhet el, akkor ez az érték 50 gWh-ra nő.