Gyártók Egyre csak nőnek a Cadillac kínai eladásai

Egyre csak nőnek a Cadillac kínai eladásai

autopro.hu/R.M. | 2017.01.25 14:18

Egyre csak nőnek a Cadillac kínai eladásai

Míg Kínában majdnem megkétszerezte az egy év alatt eladott autói számát,hazai piacán egyre nagyobb válságba kerül a Cadillac, amit komoly belső változtatásokkal próbál orvosolnia cég.

Hirdetés

Nagy változások mentek végbe a Cadillac két fő piacán: míg 2016-ban eladásaik 3%-ot estek vissza az Egyesült Államokban, addig Kínában 46%-ot emelkedtek a 2015-ös évhez képest. Ezzel az amerikai vállalat globális eladásai 30 éves csúcsot értek el.

Bár még mindig az USA teszi ki a vállalat eladásainak több mint felét, a Cadillac elnöke, Johan de Nysschen szerint Kína néhány éven belül könnyen átveheti a vezető szerepet egy.

,,A szeretnénk átmozdítani a Cadillacet az Amerika-centrikus fókuszról egy globális összpontosításra. Közeledik az az idő, amikor több Cadillacet fogunk eladni Kínában, mint az Egyesült Államokban.”- vélekedett Nysschen.
A vállalat jelenleg igyekszik a szedánok és a corssoverek közötti rést kitölteni, ám ezek az autók csak 2018 közepétől kerülhetnek piacra. A Cadillac forgalmazói ugyanakkor nem engedhetik meg maguknak, hogy ne mutassanak be semmilyen új modellt a következő 18 hónapban, írta meg az automotivenews.

De Nysschen szerint miután a vállalat 4 éves mélypontra került az eladások terén, 2017-ben ismét növekedni fognak. 2016 első felében a CT6 szedán és az XT5 crossover jó eladásokat produkált, a visszaesés az év második felében kezdődött, júliustól decemberig 2.5 százalékot csökkentek a Cadillac eladásai. Az XT5 jelenleg a cég legjobban vásárolt modellje, az előző hónapban egyedül többet adtak el belőle, mint az ATS, CTS és XTS típusokból együtt.

Előreláthatólag három újabb crossover érkezik, ezek közül az XT3 várható leghamarabb. A híreket De Nysschen is megerősítette , de hozzátette, hogy egyik modell sem várható a közeljövőben. ,,Portfóliónk többségének eladásai csökkennek, és nem igazán tudjuk kihasználni a lehetőségeinket. A jövőben orvosolni fogjuk a problémát, és idővel szélesítjük a kínálatot, de egyelőre ez a valóság számunkra.- hangsúlyozta.

A forgalmazás területén is nagy változások jöhetnek, ilyen lesz többek a ,,Pinnacle project”, melynek keretein belül átalakítják a személyzet képzését, változtatnak az ügyfélszolgáltatásokon, és a Cadillac szalonjait is jobban el fogják különíteni a General Motors egyéb márkáitól. Ez természetesen plusz forrást kíván a kereskedőktől, akik nem szívesen áldoznak egy mélyponton lévő márkára. A Pinnacle projekt egyébként életmentő lehet a Cadillac eladások számára, míg a forgalmazók az új termékekre várnak. A program célja, hogy növelje a profizmust a Cadillacnél, amely sajnos hagy kívánni valót a luxusmárkák viszonylatában.” – nyilatkozta Will Churchill a Cadillac Nemzetközi Értékesítő Bizottságának elnöke.

A Cadillac elnök szerint 800 millió dollárt fognak költeni a projektre a következő 3 évben, amelyet el fognak osztani azok között az autókereskedők között, akik megfelelnek a feltételeknek.

A gyors kínai növekedés ellenére a Cadillac úgy döntött, hogy hazai terepen formálja újra önmagát, mondta de Nysschen. Még ha Kína nagyobb számokat is produkál az eladások terén, az Egyesült Államok továbbra is több profitot termel majd, mivel Kínában elvárás, hogy a külföldi autógyártók a helyi székhelyű gyártókkal partnerkapcsolatot hozzanak létre, és velük üzleteljenek.

,,Bármit is csinálunk a Kínában, Amerika fontosabb fog maradni még egy jó hosszú ideig.”- összegzett az elnök.

Kiemelt Partnereink