Duplázott és sztrájkolt – jóból és rosszból is kijutott a kecskeméti Mercedesnek

Szerző: autopro.hu/P.M. | 2016.12.28. 06:30

Jó eligazodási pont lehet beszállítóként az alábbi cikk, melyben összefoglaljuk, mi történt idén a kecskeméti Mercedesnél. Új CLA, sztrájk, hatalmas beruházás. Bővebb információkat ezúttal is a linkekre kattintva talál.

Gyártósor

Februárban elkészült a félmilliomodik magyar Mercedes, ami egy kozmoszfekete színű CLA modell. Érdekes adat, hogy a hazánkban gyártott modellekből ki lehetne rakni a Kecskemét-Rastatt útvonalat, oda-vissza.

Júniusban megkezdődött a CLA és CLA Shooting Brake frissített változatának sorozatgyártása. Egyebek mellett új lökhárítót, hűtőmaszkot és könnyűfém felniket kaptak a modellfrissítés során.

Sőt, Christian Wolff igazgató az autoprónak adott interjúban azt mondta: újabb modellek gyártására készülnek Kecskeméten. Meg is néztük, hogyan készülnek az autók, járja be velünk a gyárat virtuálisan

Több mint 60, pályaválasztás előtt álló fiatal hölgy ismerkedett meg a járműkarosszéria-előkészítő és felületbevonó, a gépjármű mechatronikus, a mechatronikus karbantartó, valamint a szerszámkészítő szakmákkal a Mercedes-Benz Oktatási Központjában december közepén

Beruházás

Tavasszal bejelentették, hogy 185 milliárd forintból új karosszériaüzemet építenek, továbbá újgenerációs kompakt autók gyártásával bővítik tevékenységüket.

És itt még nem volt vége: nyáron ezt megfejelték azzal, hogy megduplázzák a gyár területét egymilliárd eurós beruházással. Első-és hátsókerék meghajtású személygépkocsik, valamint alternatív meghajtású modellek gyártására is alkalmas lesz az ipar 4.0 szellemében épülő gyár.

Megkérdeztük a gyár kommunikációs osztályát, miért érdemes különválasztani a két bejelentést. Az új kecskeméti gyárat szervezetileg a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft.-be integrálják. Az új gyár igazgatója is Christian Wolff lesz.

Visszahívás

Súlyos baleseti rizikó miatt közölt visszahívási riasztást az Európai Bizottság, ugyanis Mercedes-Benz és CLA modellek jobb oldali kerekeinek rögzítésével akadhatnak gondok – a csavarok szélsőséges esetben akár ki is lazulhatnak, így nem lehet kizárni valamely kerék elmozdulását, leesését. Kecskeméti autókat érintett a visszahívás.

Sztrájk

A munkatársak kizsigerelve érzik magukat, fáradtak, a befektetett munka nincs arányban a bérekkel, ezért alakítottunk sztrájkbizottságot – ezzel indult a kecskeméti Mercedesnél a sztrájkkészültség.  A béremelés követelésének hátterében az állt, hogy a Mercedes-Benz az utóbbi időszakban több fejlesztést és beruházást is bejelentett. Christian Wolff gyárigazgató is több ízben helyet adott elégedettségének, ezt pedig a dolgozók szeretnék látni a hónap végi elszámolásnál. A munkatársak érdekeit két szakszervezet is védi. Az MTSZSZ beérte volna kisebb mértékű alapbéremeléssel, ám ebbe a Vasas nem ment bele, olyannyira nem, hogy éjjel még sztrájkoltak is. 

Végül december 9-én sikerült a három félnek megállapodni, a gyár menedzsmentje és a két szakszervezet, a Vasas és az MTSZSZ közös nevezőre jutott, a dolgozók akár több tízezer forinttal is többet láthatnak a számlájukon havonta.

2015

A tavalyi évet új rekorderedményekkel zárták Kecskeméten, a gyártás volumene 2014-hez képest 20 százalékkal, több mint 180 ezer járműre nőtt, ezzel több mint 65 millió eurós eredményt ért el a vállalat.