Archív Bizakodóak a hazai márkakereskedők

Bizakodóak a hazai márkakereskedők

MTI | 2010.01.02 13:06

Bizakodóak a hazai márkakereskedők

Az elmúlt évben jelentős mértékben esett Magyarországon az új autók értékesítése, azonban a kereskedők szerint már túl van a mélyponton az ágazat és idén már emelkedhet az új autók eladása. A Jato Dynamics nemzetközi autóipari piackutató cég legutóbbi adatai szerint 2009 első tizenegy hónapjában 60,5 százalékkal 56 ezer 500 darabra csökkent az új autó eladások száma Magyarországon.

Hirdetés

A gazdasági válság talán leginkább a gépjármű kereskedelemmel foglalkozó vállalatokat érintette 2009-ben: az Opten céginformációs szolgáltató szerint a cégek 5,2 százalékával szemben indult meg a felszámolás. A számos népszerű márkát forgalmazó Porsche Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója azonban úgy vélte, a magyarországi autópiac az utóbbi hónapokban már elérte mélypontját, így 2009-ben átlagban mintegy 50 százalékos lehet a csökkenés a 2008-ban még 158 ezer darabos újautó-értékesítéshez képest. Eppel János kijelentette: az év eleji kilengésekre, amikor egy-egy márkánál akár 75 százalékot is elérő visszaesést lehetett tapasztalni, már nem számít a cég.

Gablini Gábor, a Gépjármű-Márkakereskedők Országos Szövetségének (GÉMOSZ) elnöke szerint már érezhető az új autók iránti érdeklődés emelkedése, ugyanakkor a gyenge vásárlói erő miatt továbbra is csak lassan növekvő értékesítési mutatókra lehet számítani. A GÉMOSZ elnöke elmondta: az év utolsó hónapjaiban szinte csak készpénzzel fizető magánszemélyek, illetve néhány optimista vállalat vásárolt új személygépkocsit. Gablini Gábor szerint ugyanakkor hiba lenne a jövőben mesterséges keresletet támasztani az új autók iránt. A kereskedőknek elsősorban a visszatérő vevők elégedettségére alapozva kell megvárniuk a vásárlói erő növekedését - fűzte hozzá.

A Porsche Hungária Kft. adatai szerint a cég által forgalmazott márkák - Audi, Skoda, SEAT, Volkswagen, VW haszonjárművek, Weltauto - közül a legnagyobb csökkenés a volumenmárkánál, a növekedésben korábban élen járó Skodánál következett be, míg a prémium szegmensben 30-40 százalékos volt a visszaesés. Eppel János jelezte: a teljes magyarországi értékesítés mintegy 25 százaléka nem belföldön realizálódik, hiszen a 2009-es egész éves várható adatok szerint a magyarországi forgalomba helyezések száma megközelíti majd a 60 ezret, míg az értékesítés 78 ezer lesz.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink