Az új Porsche Panamera Turbóban több technológiai kütyü lesz, mint egy űrsiklóban

Szerző: autopro.hu/Sz.K. | 2017.08.12. 06:37

Az első generációs Panamera után a nagyközönség félve várta, milyen lesz a következő, de úgy tűnik, a Porsche tanult hibájából, mert nagyon jól összerakta a második generációs változatot.

A Porsche sok kritikát kapott, amikor 2009-ben piacra dobta az első Panamerát. Kicsit olyan volt, mint amit kapkodva terveztek meg. Egyébként ez igen szomorú, mert belsőleg egy jól kivitelezett autó volt.

A második generációs Panamera már olyan, mint amikor a rút kiskacsából hattyú lesz. Elegáns, arányos, nagy teljesítményű autó, amelybe több technológiát tettek, mint egy űrsiklóba. Szó szerint elhajítottak mindent az első verzióból, csak három maradt meg: a koncepció, a név és a vállalat jelképe.

Az új Panamerát kellett volna először kiadni. A méretei jelentősen kisebbek, de erősebbek a vegyes alumínium és acél testnek köszönhetően.

A Panamera belső tere úgy néz ki, mintha a Boeing tervezte volna. A középső konzol sokkal stílusosabb, kevesebb a gomb, és egy 12,3 collos kijelző is helyet kapott rajta.

Az alacsonyabb tetővonal ellenére a hátsó fejtámlák ugyanakkorák maradtak, viszont a hátsó utasok két, egyenként 10 hüvelykes képernyővel, és USB csatlakozással ellátott szórakoztatási rendszert kapnak. A nagy változás azonban az, hogy az utasok nagyobb teret kaptak hátul, így kevésbé klausztrofóbiás az érzés.

Gyorsabb az autó, mint a Turbo S. A Panamera egy iker-turbófeltöltésű 4,0 literes, 542 lóerős V8 motort kapott, összkerék meghajtással. Nulláról 100-ra 3,6 másodperc alatt gyorsul.

Az autó végsebessége 306 km/h, ami problémát okozhat néhány potenciális vásárlónak. Azt azonban figyelembe kell venni, hogy 80-ról 120 km/h-ra 2,4 másodperc alatt gyorsul, így egy autópályára való felhajtás egyáltalán nem lesz probléma az autóval.