Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Akkumulátorgyár készül a VW számára
2024.04.25 06:18Ez a vállalat megreformálja a raklapozást
2024.04.25 04:16Új gyártócsarnokot építtet a Szabó Fogaskerékgyártó
2024.04.24 17:18Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz
2024.04.24 16:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az importőrök nem adják fel a magyar roncsprémiumot
A válság sújtotta autópiac önerőből egyhamar nem képes lábra állni, ezért a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) a roncsprémium bevezetését tartja indokoltnak – olvasható a Figyelő Trend legújabb számában. A szakmai szövetség az autóvásárlást terhelő adók egy részének elengedését tartaná megoldásnak.
Tavaly, a 2004-es több mint 200 ezernyi eladott autó darabszám után csupán 60 ezer darab új személyautón tudtak csak túladni a kereskedők. Az idei januári, februári statisztika szerint a negatív tendencia tovább tart, a havi értékesítési volumenek minimálisak, egyes márkákból alig 100-150 darab autót adnak el – idézi a cikk Erdélyi Pétert, az MGE társelnökét.
Rossz idők járnak a hazai autószalonokra |
A Figyelő Trend által megkérdezett autógyártók, kereskedők és importőrök kivétel nélkül a kormány által kétszer már elutasított roncsprémium programban látják a kiutat. Fő érvük, hogy az EU-ban a roncsprémium programoknak köszönhetően csak kevesebb, mint 2 százalékkal csökkentek az autóeladások és így több tízezer munkahelyet tudtak megőrizni – olvasható a cikkben.
Ezzel szemben Magyarországon, ahol nem hirdetett az állam roncsprémiumot, csak az autókereskedelemből több mint 10 ezer alkalmazottat kellett elbocsátani, és a tendencia idén vélhetőleg folytatódik – jelezték. Az MGE szerint Magyarországon közvetlen készpénztámogatásra nem működhet egy lehetséges autócsere-program, ezért a vásárlást terhelő adók egy részének elengedésére készített javaslatot tavaly.
Az egyesület úgy látja, a 2009-ben megcélzott 10 ezer darab régi autó cseréje többletet hozott volna a költségvetésnek, a forgalmiadó-bevételen keresztül. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete javasolja továbbá a regisztrációs adó változtatását is. Az importőrök 1,2 millió forintban határoznák meg az adó maximumát.
A magas terhek miatt a luxuskocsikat külföldön helyezik forgalomba. Ha az adó csökkenne, és a tehetősek Magyarországon helyeznék forgalomba az évi csaknem 5 ezer eladott luxuskocsit, az jelentősen növelné az eladásokat, az MGE szerint – a forgalmi adóval együtt, autónként 3-4 millió forint pluszt hozna a költségvetésnek – olvasható Figyelő Trendben.