Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A gyerekeknek biztonságosabb biciklizni, mint autózni
2024.04.20 04:20Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az iQ vetélytársa lehet a négyszemélyes Peugeot-buborék
Két és fél méteren négy személy: a Peugeot mutatta be a négykerekű csodabogarat - még az ősszel. Ám közben volt egy Év autója választás, ahol a már futó potenciális versenytárs, a teret újraértelmező Toyota iQ csupán néhány ponttal maradt le az első helyről. Tehát a kicsit is komolyan kell venni.
Megszületését a környezetvédelemmel, s a mindig rohanó, időhiányban szenvedő emberekkel magyarázza a Peugeot. Mi ez a BB1? Még most sem tudjuk, kívülről csak annyi látszik, hogy eredeti ötlet. Akár egy négykerekű buborék, amely két és fél méteres hossza, vagy inkább rövidsége ellenére elnyel négy embert. Úgy parkol, mint egy motor - merőlegesen a járdára -, mégis négyszemélyes.
Négy személy kis helyen is elfér: hátsó utasok tandem helyzetben. |
Négyszemélyes, négykerekű, zárt kasztnis, belül mégis inkább motor, mitől lenne legalább a hajtása normális? Természetesen elektromos, ám a villanymotorok a hátsó kerekekben vannak. Az ötlet a quadoktól származik, a megoldás maximális belső teret eredményez, a csúcsteljesítmény 20 lóerő. A kedvező súly/teljesítmény arány miatt városi közlekedésre alkalmas a BB1, élénk az indulás (0-ról 30 km/h-ra 2,8 sec), és a későbbi gyorsítás is elfogadható (30-ról 60 km/h-ra 4 másodperc).
Az erős lítiumion akkumulátor 120 kilométeres hatótávot ad, két „csomagban”, a hátsó ülések alatt bújik meg, így nem vesz el helyet az utas- és raktérből. Továbbá, mivel a két tengely között található, középen összpontosul a súly, aminek érdemi stabilizáló hatása van, különösen fékezéskor. Elektromos szervokormány, kettős keresztlengőkaros első és hátsó futómű, rugó-lengéscsillapító - így az úttartás és stabilitás megfelel a jármű teljesítményének és a városi közlekedés kívánalmainak.
Újraértelmezi a teret a Peugeot BB1. Képgaléria |
Mi ez? A Peugeot BB1-t nehéz az eddigi kategóriák egyikébe is beskatulyázni. A koncepció félretolja a konvenciókat, tágítja az autózás határait, eredeti választ ad a városi mobilitás holnapi igényeire! Félhet a Smart és a Toyota IQ.