Gyártók Az iQ vetélytársa lehet a négyszemélyes Peugeot-buborék

Az iQ vetélytársa lehet a négyszemélyes Peugeot-buborék

K. A. | 2010.01.03 10:40

Az iQ vetélytársa lehet a négyszemélyes Peugeot-buborék

Két és fél méteren négy személy: a Peugeot mutatta be a négykerekű csodabogarat - még az ősszel. Ám közben volt egy Év autója választás, ahol a már futó potenciális versenytárs, a teret újraértelmező Toyota iQ csupán néhány ponttal maradt le az első helyről. Tehát a kicsit is komolyan kell venni.

Hirdetés

Megszületését a környezetvédelemmel, s a mindig rohanó, időhiányban szenvedő emberekkel magyarázza a Peugeot. Mi ez a BB1? Még most sem tudjuk, kívülről csak annyi látszik, hogy eredeti ötlet. Akár egy négykerekű buborék, amely két és fél méteres hossza, vagy inkább rövidsége ellenére elnyel négy embert. Úgy parkol, mint egy motor - merőlegesen a járdára -, mégis négyszemélyes.

ygyggy
Négy személy kis helyen is elfér: hátsó utasok tandem helyzetben.
A titok nyitja az utastérben rejlik, ahol az ülések elrendezése a motorokét követi: a hátsó utasok tandem helyzetben ülnek az elsők mögött, a pilóta pedig a megszokottnál függőlegesebb pozícióból uralja az autónak csak jó szándékkel nevezhető járművet. Nincsenek pedálok és hagyományos kerek volán.

A világos, vidám hangulatú kabin interaktív technikák sorát vonultatja fel: a színes kijelző és az audiorendszer „okostelefon” funkciókat valósít meg, egyszerre telefon, egyszerre navigátor, Internet és rádió. Visszapillantó tükör nincs, a kamerák nemcsak high-tech érzést közvetítenek, de áramvonalasabb formát engedélyeznek. Ami hagyományos, az az „űrkapszula” variálhatósága, a négy személlyel 160 literes csomagtér 885 literesre növelhető.

Négyszemélyes, négykerekű, zárt kasztnis, belül mégis inkább motor, mitől lenne legalább a hajtása normális? Természetesen elektromos, ám a villanymotorok a hátsó kerekekben vannak. Az ötlet a quadoktól származik, a megoldás maximális belső teret eredményez, a csúcsteljesítmény 20 lóerő. A kedvező súly/teljesítmény arány miatt városi közlekedésre alkalmas a BB1, élénk az indulás (0-ról 30 km/h-ra 2,8 sec), és a későbbi gyorsítás is elfogadható (30-ról 60 km/h-ra 4 másodperc).

Az erős lítiumion akkumulátor 120 kilométeres hatótávot ad, két „csomagban”, a hátsó ülések alatt bújik meg, így nem vesz el helyet az utas- és raktérből. Továbbá, mivel a két tengely között található, középen összpontosul a súly, aminek érdemi stabilizáló hatása van, különösen fékezéskor. Elektromos szervokormány, kettős keresztlengőkaros első és hátsó futómű, rugó-lengéscsillapító - így az úttartás és stabilitás megfelel a jármű teljesítményének és a városi közlekedés kívánalmainak.

Négyszemélyes a Peugeot BB1
Újraértelmezi a teret a Peugeot BB1. Képgaléria
Elektromos hajtásával a buborék-Peugeot környezetkímélő: kipufogás- és zajmentes, és nem fogyaszt fosszilis energiahordozót. Álló helyzetben a tetőn elhelyezett napelemek tartják működésben a szellőzést, ráadásul a friss levegő úgy jut az utastérbe, hogy az aktívszenes finomszűrő előzőleg kiválasztja belőle a pollent és az egyéb szennyező anyagokat.

Mi ez? A Peugeot BB1-t nehéz az eddigi kategóriák egyikébe is beskatulyázni. A koncepció félretolja a konvenciókat, tágítja az autózás határait, eredeti választ ad a városi mobilitás holnapi igényeire! Félhet a Smart és a Toyota IQ.
Hirdetés

Kiemelt Partnereink