Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új gyártócsarnokot építtet a Szabó Fogaskerékgyártó
2024.04.24 17:18Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz
2024.04.24 16:25Baleset történt az SK On komáromi akkugyárában
2024.04.24 15:22Akkumulátorgyárat épít a Honda
2024.04.24 13:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Automatikus kisalkatrész-raktárt nyit a Škoda
Új, automatikus kisalkatrész-raktárt helyezett üzembe a Škoda Auto a csehországi Kvasinyban működő gyárában, amely a cseh gyártó egyik legnagyszabásúbb modernkori logisztikai projektjeként valósult meg. A Škoda több mint nyolcmillió eurót invesztált ebbe az innovatív koncepcióba. Az új AKL raktár révén hatékonyabban kezelhető a mind sokrétűbb alkatrészállomány, s még rugalmasabbá tehetők a gyár logisztikai folyamatai.
– Kvasiny gyárában újonnan létesített automatikus kisalkatrész-raktárunkkal következetesen haladunk tovább a Škoda kisméretű alkatrészei raktározása, illetve kiadása automatizálásának útján – hangsúlyozta Michael Oeljeklaus, a Škoda Auto igazgatótanácsának a termelés és a logisztika területeiért felelős tagja. – Az AKL-technológia jelentősen növeli hatékonyságunkat és termelékenységünket, miközben precízebb logisztikai folyamatok mentén kisebb raktárkészlet tartását teszi lehetővé. Mindezeken túl nagyban növeli az egyes munkahelyek ergonómiáját és a munkabiztonságát.
Az új raktárt automatizáltsági foka avatja egyedülállóvá, kamerás robotok segítségével megoldott automatikus árubevételezéssel, illetve robotok, emelőasztalok és árutovábbítók végezte, szintén önműködő, árukiadással. A robotok teljesen automatikusan, emberi beavatkozás nélkül rakodják a dobozokat szállítószalagról a szállítókocsikra.
A Kvasinyban – ahol a Škoda Kodiaq és a Superb, illetve a jövőben a Karoq modelljei készülnek – alkalmazott AKL rendszerében a kisméretű alkatrészeket az alkatrészraktár egy központi helyén tárolják. A beraktározás és az úgynevezett „pick” – vagyis a megfelelő darab kivétele a megfelelő rekeszből – egyaránt teljes egészében automatikusan zajlik. Az AKL-raktárból már közvetlenül a szerelőszalaghoz továbbítják a kisméretű alkatrészeket, ahová just-in-sequence rendszerben, azaz pontosan a beépítés sorrendjében érkeznek. Kvasiny új AKL-létesítményének kapacitása 45 ezer kisáru továbbító egység (KLT).
Az építési munkálatok 2016 januárjában kezdődtek meg Kvasinyban. A Škoda Auto több mint nyolcmillió eurót invesztált e projektbe és éves szinten több mint egymillió euró költségmegtakarítással számol.