Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz
2024.04.24 16:25Baleset történt az SK On komáromi akkugyárában
2024.04.24 15:22Akkumulátorgyárat épít a Honda
2024.04.24 13:20Így térülhetnek meg az elektromos targoncák
2024.04.24 12:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Autógyártó így még nem futott lyukra
Nem elég, hogy kevesebb autót adott el a Hyundai az év első hat hónapjában, profitja is masszívan beszakadt. Két fontos piacon a dél-koreaiak maguknak köszönhetik, hogy nehéz helyzetbe kerültek.
Nem zárt épp erős félévet Hyundai, hiszen több piacon is komoly kihívásokkal küzdenek, írja az Automobilwoche. A gyártó hat hónap alatt 2,2 millió kocsira talált vevőt, ami nyolc százalékkal kevesebb, mint tavaly ilyenkor.
A nehézségek a Hyundai nyereségében is megmutatkoznak, a profit harmadával csökkent, 1,68 milliárd eurót tesz ki. A második negyedév még rosszabbra sikerült, április és június között még erőteljesebb, csaknem ötven százalékos volt a visszaesés.
Elsősorban két piacon, az Egyesült Államokban és Kínában szenved különösen a konszern. Ezekben az országokban már régóta dúl a SUV-divat, az eladási listák élén is ilyen gépek állnak, ám a Hyundai mégis inkább szedánokat helyez előtérbe a termékpalettán. Ez különösen annak fényében nagy öngól, hogy a trendre szinte már minden autógyártó ráérzett, újabban még a Ferrari is SUV-projekten dolgozik.
A piaci nehézségeket a Hyundai kedvezményekkel igyekszik kompenzálni – csakhogy ezek tovább rontják a cég jövedelmezőségét. Rövid távon nem sokat segítenek az újabb modellek sem, a Korea Investment & Securities elemzői szerint a Hyundai kínai értékesítési lejtmenete a harmadik negyedévben is folytatódik.
Hosszabb távon reményt az Európába és az USÁ-ba is az év végén érkező új SUV, a Kona adhat (borítóképünkön), amit majd a konszern luxusmárkájától, a Genesistől érkező másik modell követ.