Gyártók A Volvo megcsinálta a tökéletes visszahívást

A Volvo megcsinálta a tökéletes visszahívást

autopro.hu/B.B. | 2016.11.04 09:30

A Volvo megcsinálta a tökéletes visszahívást

Szinte minden héten elrendel valamelyik gyártó egy kisebb-nagyobb kényszerjavítást, viszont végrehajtásukról már nem sokat hallani. Nem véletlenül van ez így, nem megy mindig minden tökéletesen. Talán csak ha a Volvoról van szó.

Hirdetés

Joggal állíthatjuk követendő példaként a Volvo teherautó-divízióját az autógyártóknak követendő példaként, már ami a visszahívások lebonyolítását illeti. A svédek még idén februárban fedeztek fel egy hibát a VNL, VNX és VNM haszongépjárművek esetében, ami miatt 16 ezer példányt érintő visszahívást rendeltek el az NHTSA-val közösen az Egyesült Államokban, írja a kamionhirek.hu.

A Volvo ezt követően bebizonyította, hogy az adásvétel megkötése után is törődik ügyfeleivel: a kilenc hónapos hatékony kampánynak hála, minden problémás jármű értő kezek közé került, amik elhárították a hibát. A szervezők a közösségi médiától kezdve az újsághirdetéseken át a rádiós reklámokig szinte mindent bevetettek.

Az akció lebonyolításának – az érintett gépek számához képest – rövid időtartama mellett a százszázalékos javítási aránya is ritka teljesítmény. A legtöbb visszahívás esetében ugyanis vagy az ügyfelek felkeresése és értesítése, vagy azok meggyőzése során nem megy minden simán, emiatt pedig néhány modell nem látogatja meg a szervizt. Kisebb hibáknál ez nem lenne nagy gond, de láttunk már rá példát, hogy egy Takata-ügyben érintett kocsi tulajdonosa nem vitte kocsiját alkatrészcserére.

A hatékony javításokhoz persze a gyártóknak is jobban a zsebükbe kell nyúlniuk, ezt viszont ellensúlyozhatja az épülő márkapresztízs. Hogy a történet kerek legyen, így van ez a Volvo esetében is: azon túl, hogy a kormányhiba nem okozott balesetet, maradéktalan visszahívás híre még a sajtót is bejárja.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink