Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A StudentTechLab a jobb stratégiára fókuszál
2024.04.18 16:22Még több kínai OEM épít autógyárat Európában a Bosch szerint
2024.04.18 15:20Megtorpant az európai autópiac
2024.04.18 14:16A Volkswagen új architektúrát vezet be a Xpenggel
2024.04.18 13:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Volvo leáll az új dízelmotorok fejlesztésével
A svéd Volvo nem fog több dízelmotort fejleszteni, mivel a nitrogén-oxid kibocsájtásának csökkentése túl sokba kerül – közölte Hakan Samuelsson vezérigazgató.
„A mai állás szerint nem fogunk több újgenerációs dízelmotort fejleszteni.” – mondta Samuelsson a Frankfurter Allgemeine Zeitungnak.
Samuelsson hozzátette, a Volvo valószínűleg 2023-ig gyártja jelenlegi dízelmeghajtású modelljeit, ám a vállalatnak nem fogja megérni a károsanyag kibocsájtás engedélyezett keretek között tartása.
A dízel helyett a Volvo az elektromos és hibrid autókba fog fektetni, és ezt egy tisztán elektromos modellel kezdi, ami várhatóan 2019-ben kerül piacra.
„Rá kellett jönnünk, hogy a Teslának sikerült ilyen autót kínálnia, és sorba állnak érte az emberek. Ezen a területen elég hely lenne nekünk is, egy jó minőségű, vonzó autóval.” – mondta Samuelsson.
Samuelsson korábban már említette, hogy a szűkösebb károsanyag kibocsájtási korlátok fel fogják vinni a dízelmotoros autók árát olyan szintig, amíg majd a plug-in hibrid autók vonzó alternatívának tűnnek.
Az általános széndioxid kibocsájtási határt 2021-ig az európai autógyártók számára 130 gramm/kilométer mennyiségről 95 gramm/kilométerre fogják lecsökkenteni. Ez arra kényszeríti őket, hogy többet fektessenek be a károsanyag kibocsájtás csökkentésének technológiájába.
Európa összes újautó regisztrációjának több mint fele dízel meghajtású, ezzel a régió a világ legnagyobb dízelpiacának számít. A kínai Geely tulajdonában álló Volvo az Európában eladott XC 90 típusú járműveinek 90 százalékát dízelmotorral adja el.
A Volkswagen károsanyag kibocsájtási botrányának következménye, hogy a gyártóknak nagyon alapos vizsgálatokkal kell szembenézniük.
A Goldman Sach szerint a szabályozói intézkedések 300 euró többletköltséget jelentenének motoronként a dízeles autóknak, ami már így is 1300 euróval a benzinesek költségei felett van, mivel az autógyártók azon versenyeznek, hogy a valós nitrogén-oxid kibocsájtásaikat közelebb vigyék a sokkal alacsonyabb, vizsgálópadon mért eredményeikhez.