Gyártók A VW begyújtja a marketingrakétákat

A VW begyújtja a marketingrakétákat

autopro.hu/B.B. | 2016.05.06 08:15

A VW begyújtja a marketingrakétákat

Miközben a német járműipar reklámköltségei alig növekedtek, a gyártó 11 milliárd forinttal többet szánt autóinak népszerűsítésére.

Hirdetés

A német autóipar 2016 első negyedévében 533 millió eurót fordított marketingtevékenységekre, ami az előző év azonos időszakához képest szerény, 1,6 százalékos növekedés. A Volkswagen viszont megduplázta a reklámokra fordított kiadásait, 71,4 millió eurót költött – 37,4 millióval többet, mint tavaly, közölte az Automobilwoche.

Bár logikusnak tűnne, a többletkiadás nem a dízelbotrány miatt keletkezett: a gyártó a speciális modelleket, mint például az Allstar kiadásokat promotálta. A növekedés ezen kívül a marketingosztály 2015 első negyedévében alacsonynak számító aktivitása miatt is jelentősebbnek tűnhet.

Nem sajnálják a pénzt reklámra

Ami a versenytársakat illeti, a Daimler 43,3 millió eurót költött németországi marketingre, ami 15,5 százalékos csökkenést jelent az előző évhez képest. A Renault 15 százalékkal növelte, a Ford 4,9, míg az Opel 15,8 százalékkal csökkentette ilyen jellegű kiadásait. A gyártók összesítve 178 millió euróból tévéreklámokat, 97 millióból újsághirdetéseket, 85 millió euróból pedig online megjelenéseket vásároltak.

Kiemelt Partnereink