Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Így lesz elég magyar alapanyag az ipar számára
2024.04.19 13:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A VW Polo az első a 2010-es esztendőben
A szokásosnál kevesebb vitát váltott ki, hogy az Év autója elismerést 2010-re a Volkswagen Polo nyerte el. A német kisautókat eddig nem halmozták el a címmel – nézzük, a Polo mivel érdemelte ki.
Az új VW Polo. |
Az új Polo merevségét, mások mellett, az oldalelemekben és a lábtérben elhelyezett magas és ultra magas szilárdságú acélnak köszönheti. Az igen rideg anyagból készült első lökhárító kereszttag biztosítja az ütközés eloszlását. Az utastér védelme mellett a gyalogosvédelmi előírásokat már a tervezésénél figyelembe vették, így az új dizájnként megjelenő „hárfa” egy fém ív, az első lökhárító burkolat mögött, mely deformációs helyet hagy a lábsérülések komolyságának csökkentésére.
Az Euro NCAP új eljárása értékelte az elektronikus biztonságot és a segítő rendszereket is, melyek elhárítják a baleseteket vagy megóvnak a komoly sérülésektől. Az elektronikus stabilizáló program, az ESP egyike a legfontosabb támogatási rendszereknek, ami alapfelszereltség az új Polóban. További standard elemek, például a nagy hatékonyságú öv és légzsák kombináció, valamint az első fejtámlák, melyek ellensúlyozzák az ostorcsapás effektust, tökéletesítve ezzel a biztonságot.
A kis méretű, erőteljes, könnyűfémből készült motorcsalád kifejlesztésénél optimalizálták a súrlódást. Az alumínium motorban újrahangolták a közvetlen befecskendezést, s ez kedvező teljesítményt, alacsony fogyasztást és károsanyag-kibocsátást eredményezett. Elődje, az 1.4 literes TSI motor indította el az új, kisebb lökettérfogatú, nagyobb hatékonyságú és alacsonyabb károsanyag-kibocsájtású innovatív Volkswagen motorok sikersorozatát.
Kis fogyasztás, alacsony károsanyag-kibocsátás és vezetési élmény: ezt biztosítják a Volkswagen korszerű benzinmotorjai. Az új Polóhoz 44 kW (60 LE), 51 kW (70 LE) és 63 kW (85 LE) teljesítményű motor is választható. Ezek mindegyike eleget tesz az Euro 5 normáknak. (Üzemanyag-fogyasztás: 5,5-5,9 l/100 km; CO2-kibocsátás: 128-139 g/km.)
Az autó háromajtós dinamikus, valamint komfortos ötajtós karosszériával készül Németországban. A forma kívül-belül rendben: a Polo Highline változatnál „Livon” mintázatú huzattal borított, állítható magasságú sportülések és a matt króm díszítésű, bőrborítású, 3-küllős sportkormány jelzi az igényes minőséget. Mindehhez jól illeszkednek a matt króm gyűrűkkel keretezett levegőbefúvó nyílások, a kézifékkar, a váltószoknya, a „Pepper Grey” metál dekorbetétek és a világítás matt króm foglalatú kapcsolója.
A huszonhárom európai országból származó, összesen 59 tagot számláló nemzetközi zsűri döntése szerint az „Év autója 2010” verseny győztese az új Volkswagen Polo lett – jelentették be november 30-án, Madridban. Az idei szavazáson 23 ország 59 ítésze adta le voksát. Az új Polo 347 pontot kapott, s nyert a Toyota IQ előtt. Ez a rangos elismerés a Polo szempontjából egy jó esztendőt koronázott meg.