Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Így hat az automatizálás idén a vállalkozásokra
2024.04.20 08:18A gyerekeknek biztonságosabb biciklizni, mint autózni
2024.04.20 04:20Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Subaru az okosabb jövő felé halad
A Subaru a nagyobb autógyártó vállalatokhoz képest lassan, de úgy tűnik, biztosan halad az elektromos jövő felé, amit mi sem bizonyít jobban, mint Eyesight rendszerük idei frissített kiadása.
Miközben a főbb autógyártók az önvezető autók fejlesztésén versenyeznek, a Subaru lassabban halad, mondván, hogy járművei várhatóan kevésbé lesznek fejlettek, mint a versenytársakéi, mivel vevőiknek költségesek az autonóm funkciók.
A nagyobb vállalatok, mint a Ford vagy a General Motors gyorsan haladnak a technológiai újításokkal, és a kisebb szereplők is igyekeznek versenyben maradni, de az olyan, korlátozott kutatás-fejlesztési erőforrással rendelkező autógyártók, mint a Subaru, óvatosabban köteleződnek el az új technológiák mellett.
"Nem arra törekszünk, hogy az önvezető autókat fejlesszük, hanem, hogy biztonságosabbá tegyük járműveinket az emberek számára”- mondta a társaság egyik vezetője.
Ez persze nem azt jelenti, hogy a Subaru ne haladna a fejlesztésekkel, melyre remek példa, hogy ezen a nyáron bemutatja Japánban EyeSight biztonsági rendszerének frissített verzióját, amely önvezető képességeket biztosít az autópályán, és alacsony sebességű forgalomnál egyaránt.
A Touring Assist néven forgalmazott új kamera alapú funkció automatikusan képes irányítani az autókat a kanyarokban. A rendszert kamerák segítik, amelyek nyomon követik a sávjelzőket, valamint a kocsit. Az aktuális generációs EyeSight rendszer tehát már lehetővé teszi a korlátozott önvezetést, de csak 60-100 km / h sebesség között működik. Az idei frissítés egyébként kiterjeszti az EyeSight láthatóságát, így 60 km/h alatt is fog tudni működni, egészen 120 km / h- ig.
Még nincs konkrét ütemterv a rendszer eljuttatására az Egyesült Államokba, de Tasuku Maruyama, a Subaru biztonsági előírásainak vezetője elmondta, reméli, hogy öt éven belül meg fog ez történni. Hozzátette,az Egyesült Államok-beli utakat néha rosszul tartják fenn, ami megnehezíti a rendszer kameráinak dolgát.
A vállalat még nem nyilatkozott a biztonsági rendszer áráról, de becslése szerint a kiegészítés több száz dollárral növeli a jármű vételárát- írta meg az autonews.com.