Gyártók A Skoda szerint az Octavia és a Kodiaq viszik el a hátukon 2017-et

A Skoda szerint az Octavia és a Kodiaq viszik el a hátukon 2017-et

autopro.hu/P.M. | 2017.01.24 14:50

A Skoda szerint az Octavia és a Kodiaq viszik el a hátukon 2017-et

A cseh márka világszintű kiszállításai tavaly 6,8 százalékkal 1 127 700 járműre emelkedtek (2015: 1 055 500 darab). Decemberben összesen 91 500 kiszállítást teljesített, amely 5,7 százalékos növekedés az előző év hasonló időszakához képest (2015. december: 86 600 darab). Ez volt a vállalat történetének eddigi legjobb decemberi eredménye. A 2017-es évben tovább fokozza modellkampányának intenzitását: az első negyedévben két új modell mutatkozik be: az új Kodiaq és a teljesen átdolgozott Octavia, amelyeket számos újdonság követ majd az év folyamán.

Hirdetés

Nyugat-Európában a kiszállításai 5,7 százalékkal 455 200 darabra emelkedtek 2016-ban (2015: 430 900 darab). Decemberben ebben a régióban 32 600 ügyfél vehette át új autóját (2015. december: 31 100 darab). Németországban, a márka második legnagyobb piacán, a Skoda 4,1 százalékkal több, összesen 165 200 autót szállított ki (2015: 158 700 darab) 2016-ban, ezzel is tovább erősítve a legjobban teljesítő import márkaként elfoglalt pozícióját. Kétszámjegyű növekedést ért el Olaszországban (20 500 darab; +24 százalék), Írországban (9 500 darab; +20,5 százalék), Franciaországban (24 200 darab; +12,7 százalék) és Finnországban (11 100 darab; +10,5 százalék).

Jelentősen nőtt a Kelet-Európában átadott modellek száma 2016-ban, összesen 35 100 autót vehettek át tulajdonosaik, amely 7,2 százalékkal több, mint a tavalyi év eredménye (2015: 32 700 darab). Decemberben a márka kiszállításai 3,3 százalékkal bővültek ebben a régióban és elérték a 2 800 darabot (2015. december: 2 700 darab).

Oroszországban 55 400 kiszállítást teljesített a tavalyi évben (2015: 55 000; +0,7 százalék). Kétszámjegyű volt a bővülés Ukrajnában (3 600 darab; +57,2 százalék), Bosznia-Hercegovinában (1 400 darab; + 23,2 százalék), Romániában (10 300 darab;+ 14,4 százalék) és a Balti országokban (6 500 darab; + 10,6 százalék).

Számottevő növekedést ért el Közép-Európában. A 2016-os évben 6,8 százalékkal 183 800 darabra emelkedtek a márka kiszállításai (2015: 172 100 darab). Hazai piacán a cseh autógyártó 3,5 százalékkal 88 000 darabra növelte a kiszállítások számát (2015: 85 000 darab). Kétszámjegyű növekedést ért el a márka Horvátországban (3 500 darab;+12,7 százalék), Lengyelországban (56 200 darab; +12,3 százalék) és Szlovéniában (6 300 darab; +10,8 százalék).

Magyarországon a márka 8749 személygépkocsit helyezett forgalomba az elmúlt évben, ami a Datahouse statisztikája alapján 9,06%-os piaci részesedést jelent. Az Octavia modell Magyarország 2. legkelendőbb autója volt az eladott 5283 darabbal, ez 522 darabbal több, mint 2015-ben. Flottaértékesítést tekintve ugyancsak az Octavia az, amit legnagyobb darabszámban értékesített a márka (4729 darab).

2016-ban tovább erősödött a jelenléte Kínában. Legnagyobb piacán a kiszállítások 12,5 százalékkal 317 100 darabra emelkedtek (2015: 281 700 darab), december hónapban pedig 29 900 ügyfél vehette át új autóját (2015. december: 28 900 darab).

Bővülő kiszállításokat regisztrált a márka Törökországban (28 900 darab; +30 százalék) és Izraelben (20 400 darab; +14,9 százalék) is.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink