Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Soha ennyi autót nem gyártottak még a csehek
2024.04.19 06:18Szilárdtest akkukat gyártana 2025-től a Nissan
2024.04.19 04:19Új árazási struktúra jön Európában a Supercharger hálózathoz
2024.04.18 17:17A StudentTechLab a jobb stratégiára fókuszál
2024.04.18 16:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Hyundai az új Genesis fátylát lebbentgeti
Kutatás-fejlesztési központjában „új Genesis sajtóelőzetes” napot tartott a Hyundai a koreai média képviselői számára, ez alkalommal hivatalosan is bemutatta a teljesen új modellről készült első rajzokat. A világpremierjét Koreában tartó, vadonatúj Genesis a jövő évben a világ legfontosabb exportpiacain is bemutatkozik.
– A 2008-ban bevezetett Genesis a Hyundai első prémium kategóriájú, hátsókerék-hajtású szedánjaként az iparágat meglepve kimagaslóan versenyképes terméknek bizonyult. Az elődjénél minden téren fejlettebb új Genesis a Hyundai legkiválóbb forrásait és képességeit hasznosítja; hitünk szerint átírhatja az erőviszonyokat a piacon – hangsúlyozta köszöntőjében Moon Sik Kwon, a Hyundai kutatás-fejlesztési központjának vezetője.
Az összesen 500 milliárd koreai won beruházással létrehozott projekt során a modell kifejlesztése négy évig tartott.
A Genesis szedán esetében különös gondot fordítottak a kezelőfelületek (ember-gép interfész, HMI) kialakítására. A kapcsolókat szerepük szerint kategorizálták, ami leegyszerűsíti kezelésüket. A szimbólumok ösztönös felismerését a szabványosított grafika segíti, a kezelőszervek fogása és működtetése egyaránt javult.
A vadonatúj Genesis elődjénél számottevően jobban teljesít a törésteszteken, köszönhetően a tökéletesített karosszéria-szerkezetnek és a megnövelt merevségnek.
A vázszerkezet csavaró és hajlító szilárdságának fokozása érdekében a mérnökök nagyobb arányban építettek be ultranagy szakítószilárdságú acélt, melegen sajtolt és kettős profilú szerkezeteket alkalmaztak az orrészben, a motortér szekcionált kialakítást kapott, valamint optimalizálták a hátsó és középső padlószegmenseket.
Az utasbiztonságot olyan biztonságiöv-funkciók fokozzák, mint a vészhelyzeti utasrögzítő rendszer (Emergency Fastening Device system, EFD), amely ütközés esetén az ülésbe szorítja az utasokat, vagy a Pre-Safe rendszer, amely a biztonsági öv feszesre húzásával figyelmezteti a vezetőt a közelgő veszélyre.
Továbbfejlesztett futóművének és az alkalmazott, fejlett technológiáknak köszönhetően a vadonatúj Genesis szedán a kategória élvonalába sorolható vezethetőséget, rugózási komfortot és menettulajdonságokat mutat. Az első és hátsó felfüggesztés oldalirányú merevsége számottevően javult, ami a kiegyensúlyozott súlyelosztással együtt rendkívül stabil futóművet eredményez. A kanyarvétel stabilitását olyan elektronikus vezetőtámogató rendszerek fokozzák, mint a fejlett kipörgésgátló funkciót biztosító ATCC (Advanced Traction Cornering Control).
Ezen túlmenően a Genesis most először változó áttételű kivitelben kapja meg a fogaslécre illesztett elektromos kormányszervót (R-MDPS), ami egyesíti a nagysebességű stabilitást és a kis és közepes sebességeknél mutatott kezes irányíthatóságot.
A Hyundai "HTRAC" összkerékhajtási rendszere ugyancsak első ízben lesz megrendelhető a Genesis modellhez. A HTRAC rendszer az útviszonyok és a menetkörülmények függvényében elektronikusan szabályozza az első és hátsó tengely közötti nyomatékmegosztást, így jobb stabilitást kínál csúszós úton, illetve kanyarban. A rendszer a vezető által kiválasztható, különböző üzemmódokat kínálva biztosít testre szabható vezetési élményt.