Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új ötletekkel készül a PEngineers a Techtogetherre
2024.04.23 16:18Új szén-dioxid-megkötő módszert tesztelését kezdi meg az OMV-Petrom
2024.04.23 15:24Achim Grewe lesz az Audi Hungaria új pénzügyi igazgatója
2024.04.23 13:22Kibővíti e-autó-komponenseinek gyártását a BMW
2024.04.23 12:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
3,5 milliós visszahívás a Nissantól, egyetlen szenzor miatt
A szervizbe terelés oka ezúttal az utasoldali légzsák működésbe hozataláért felelős érzékelő hibája. Egyes modelleknél ez már a negyedik hasonló kényszerjavítás lesz.
Az érintett autókban a jobb első ülés légzsákjának szenzora hibásodhat meg: a probléma esetén a rendszer nem tudja megkülönböztetni, ülnek-e a sofőr mellett, és ha igen, felnőttről vagy gyerekről van-e szó, így fennáll annak veszélye, hogy ütközés esetén a légszák nem aktiválódik. A hibával kapcsolatban a gyártó egyelőre három balesetről tud, ezek egyike sem volt halálos.
A rendellenes működés elhárításának módszereit még vizsgálják, az azonban biztos, hogy világszerte 3,53 millió autót kell javítani, ebből 3,2 milliót az Egyesült Államokban. Van olyan modell, ahol elég lesz a korrigálni a szenzor programozásának hibáját, ám minden ötödik járműnél a hardver is cserére szorul.
Az utóbbi időszakban a légzsákok miatt rengeteg visszahívás zajlik |
Az ügyben a 2013 és 2017 között gyártott Nissan Altima, Leaf, Maxima, Murano, Pathfinder, Sentra, Rogue, NV200, NV Taxi, Infiniti JX35/QX60, and Q50 modellek érintettek, írja az Automotive News.
A légzsák szenzora miatti hibával egyidejűleg egy másik javítást is bejelentettek: valamivel több, mint 622 ezer Sentra modellt is várnak a szervizekbe, ugyanis a jobb első ülés biztonsági övének tartója eldeformálódhat, ha az övet gyermekbiztonsági rendszerek rögzítésére használják. A probléma az alkatrész egyszerű módosításával javítható.