Gyártók 3,5 milliós visszahívás a Nissantól, egyetlen szenzor miatt

3,5 milliós visszahívás a Nissantól, egyetlen szenzor miatt

autopro.hu/B.B. | 2016.05.02 14:13

3,5 milliós visszahívás a Nissantól, egyetlen szenzor miatt

A szervizbe terelés oka ezúttal az utasoldali légzsák működésbe hozataláért felelős érzékelő hibája. Egyes modelleknél ez már a negyedik hasonló kényszerjavítás lesz.

Hirdetés

Az érintett autókban a jobb első ülés légzsákjának szenzora hibásodhat meg: a probléma esetén a rendszer nem tudja megkülönböztetni, ülnek-e a sofőr mellett, és ha igen, felnőttről vagy gyerekről van-e szó, így fennáll annak veszélye, hogy ütközés esetén a légszák nem aktiválódik. A hibával kapcsolatban a gyártó egyelőre három balesetről tud, ezek egyike sem volt halálos.

A rendellenes működés elhárításának módszereit még vizsgálják, az azonban biztos, hogy világszerte 3,53 millió autót kell javítani, ebből 3,2 milliót az Egyesült Államokban. Van olyan modell, ahol elég lesz a korrigálni a szenzor programozásának hibáját, ám minden ötödik járműnél a hardver is cserére szorul.

Az utóbbi időszakban a légzsákok miatt rengeteg visszahívás zajlik

Az ügyben a 2013 és 2017 között gyártott Nissan Altima, Leaf, Maxima, Murano, Pathfinder, Sentra, Rogue, NV200, NV Taxi, Infiniti JX35/QX60, and Q50 modellek érintettek, írja az Automotive News.

A légzsák szenzora miatti hibával egyidejűleg egy másik javítást is bejelentettek: valamivel több, mint 622 ezer Sentra modellt is várnak a szervizekbe, ugyanis a jobb első ülés biztonsági övének tartója eldeformálódhat, ha az övet gyermekbiztonsági rendszerek rögzítésére használják. A probléma az alkatrész egyszerű módosításával javítható.

Kiemelt Partnereink